Deel dit artikel
-

Daisycon met unieke, crossmediale actiecodes

Affiliatenetwerk Daisycon brengt een techniek uit waarmee adverteerders promotiecodes kunnen genereren die uniek zijn voor de site waarop ze verschijnen. Of hun folder of tv-commercial, want de codes zijn vanwege de uniciteit crossmediaal in te zetten.

De zogeheten Dedicated Promotiecode is een unieke code die maar door één, door de adverteerder geselecteerde, publisher kan worden gebruikt. Zo kan de adverteerder geheel beheersbaar via de meest geschikte publishers gericht zijn doelgroepen bereiken, klinkt de uitleg van Daisycon.

Het systeem klinkt logisch, maar wordt in zijn soort nog niet op deze schaal toegepast in Nederland voor affiliatemarketing.

De transactie wordt op basis van de unieke promotiecode toegekend zodra de conversie gemeten wordt op de bedankpagina. Dat zorgt ervoor dat een resulterende verkoop altijd aan de beoogde publisher wordt toegewezen. Ook als de code op een van de algemene kortingscodesites verscheen.

De dedicated promotiecode is voor Daisycon een voorbeeld van de nieuwe hulpmiddelen die het in 2014 wil uitbrengen.

“Afgelopen jaar lag de focus vooral op tools en mogelijkheden voor publishers. In 2014 verschuift de aandacht naar tools en toepassingen voor adverteerders”, aldus het persbericht.

Foto: mountainash (cc)

Update 8-11, 13:45: In een eerdere versie van dit artikel stond abusievelijk vermeld dat er voor de tracking gebruikt wordt gemaakt van cookies. Dat is niet zo.

Deel dit bericht

5 Reacties

Peter

Hoezo zijn unieke kortingscodes een nieuwe techniek? Dit word al jaren toegepast.

Christiaan

@Peter

In dit bericht bedoelen ze dat elke publisher een unieke kortingscode ontvangt met daarin in eigen cookie.

Publisher A heeft een code toegewezen van een adverteerder en promoot deze website. Publisher B pakt de code van Publisher A, omdat deze niet is toegewezen door de adverteerder aan Publisher B. Door deze nieuwe techniek zal Publisher A ook beloond worden wanneer iemand de code gebruikt bij Publisher B.

Tenminste zo lees ik het bericht. Unieke kortingscodes worden uiteraard al enige tijd gebruikt door adverteerders.

Daisycon

@Peter. Met deze ontwikkeling kunnen adverteerders voor specifieke publishers een unieke promotiecode genereren. Deze code wordt herkend zodra de conversie wordt gemeten na de transactie, op de bedankpagina. Er is geen cookie nodig om de conversie aan de juiste publisher toe te kennen. Dit vergroot de mogelijkheden om de promotiecode in te zetten, denk bijvoorbeeld aan printmedia, outdoor of op relatiegeschenken.

Het praktijkvoorbeeld van Christiaan klopt, de juiste publisher zal vervolgens inderdaad beloond worden. Zo wordt oneigenlijk gebruik ook tegengegaan.

Jelle van der Bij

@Daisycon Sluit dit systeem dan ook naadloos aan op de statistieken die we in het Daisycon systeem zien of staat dit er los van en komt er een verrekening achteraf?

Daisycon

@Jelle: uiteraard is dit geheel (realtime) in de statistieken verwerkt! Sluit dus naadloos aan inderdaad.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond