Deel dit artikel
-

Philips lanceert ‘augmented reality’-app voor hoteliers

Philips heeft een ‘augmented reality’-app ontwikkeld voor hoteliers. Die kunnen daarmee virtueel en in 3D zien hoe Philips Hospitality TV’s staan in hun hotelkamers. De hotelmarkt is in zeer korte tijd erg belangrijk geworden voor het bedrijf.

De virtuele 3D-weergave van de Philips TV is zichtbaar op het scherm van de smartphone of tablet, zodat hoteliers goed kunnen zien hoe de televisie in hun hotelkamer past. Via de app is ook direct informatie over de technische kenmerken van de televisies op te vragen, evenals achtergrondinformatie en video’s.

De app was al beschikbaar voor consumenten, maar is nu ook voor B2B-doeleinden geschikt. Philips Hospitality TV is een Facebookcampagne gestart ter ondersteuning van de augmented reality-app. De app is kosteloos te downloaden via Google Play en de Apple App Store.

Gisteren presenteerde Philips zijn jongste toestellen in Houten als onderdeel van de  joint venture met de Chinese partner TPV.  De joint venture, eigendom van TPV (70 procent) en Philips (30 procent), zal toestellen onder het merk Philips in de Benelux op de markt brengen. De naam TP Vision zal in de marketing overigens niet worden gehanteerd. Volgens Michiel de Jong, Managing Director TP Vision in de Benelux, zal er in de communicatie naar klanten dan ook niets veranderen. “Het blijft Philips.”

Organisatorisch heeft de tv-divisie van Philips zich met 3.300 werknemers wel losgetrokken van het Philips moederschip. De organisatie betrekt een nieuw onderkomen in Amsterdam. De joint venture mag de naam Philips in elk geval tien jaar gebruiken.

Alle nieuwe toestellen die gisteren werden getoond – ook de modellen met kleinere schermafmetingen – beschikken over Smart TV, oftewel een scherm met applicaties. Zestig procent van de gebruikers zet de Smart TV enkele keren per dag aan, aldus Philips. “Nu de hele Smart TV-infrastructuur – breedband webtoegang, cloud content, tv’s, apps, gebruikersacceptatie – klaar is, verwachten we een sterke toename van Smart TV-gebruik”, zegt Pieter Vervoort, Vice President en Head of Product Strategy & Smart TV van Philips.

Naast Uitzending Gemist en RTL Gemist heeft Philips ook met SBS een overeenkomst voor het gebruik van ‘catchup tv’, zoals Philips het formuleert.

Hoewel er al meer dan vijfhonderd apps beschikbaar zijn, wil Philips het aanbod voor de Smart TV’s verder uitbreiden. Philips heeft een Partner Portal gelanceerd, met tools zoals een software development kit, informatie en de supportvoorzieningen die elke ontwikkelaar die apps wil bouwen nodig heeft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond