Deel dit artikel
-

PostNL profiteert van sterke e-commerce markt

PostNL ziet steeds meer omzet komen uit pakketbezorging. Als gevolg van de sterke e-commerce markt, steeg het volume in het derde kwartaal met 8,1 procent.

De bezorger presteerde in het derde kwartaal heel wat beter dan analisten hadden voorspeld: de omzet kwam niet uit op 886 miljoen euro, maar op 988 miljoen, beter dan een jaar geleden. Het bedrijfsresultaat steeg naar 34 miljoen euro, tegen 17 miljoen een jaar terug. De operationele winst daalde met 11 procent naar 53 miljoen euro door hogere kosten.

De structurele verbetering van de operationele resultaten van PostNL was dit kwartaal duidelijk zichtbaar, zegt CEO Herna Vergagen in een toelichting. Wel blijft het volume geadresseerde post dalen, met 11 procent. International liet een omzetgroei zien, maar de concurrerende markt in Duitsland had wel invloed op de resultaten.

De Belgische branchegenoot Bpost maakt zijn kwartaalcijfers vandaag nabeurs bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond