Deel dit artikel
-

PostNL waarschuwt voor vertraging pakketbezorging

PostNL waarschuwt dat door de flinke stijgingen van het aantal online bestellingen in Nederland en België er lokaal vertraging kan ontstaan. De postbezorging verloopt op dit moment overigens nog volgens plan.

Doordat mensen thuis blijven en winkelketens de deuren sluiten stijgt het aantal online bestellingen op dit moment sterk. Het gemak van online winkelen is nu veranderd in een noodzaak om aankopen te doen bij webshops.

Daarnaast sturen mensen elkaar veel wenskaarten.

PostNL doet er naar eigen zeggen alles aan om alle bestellingen zo veel mogelijk op tijd te blijven bezorgen.

Eerder liet het bedrijf weten de bezorging van pakketten zoveel mogelijk voort te zetten. PostNL past processen en werkplekken naar eigen zeggen wel voortdurend aan als de richtlijnen dat voorschrijven. Dat kost tijd en leidt in sommige gevallen tijdelijk tot vertraging.

Deel dit bericht

59 Reacties

Bert

Bij een groot aantal bedrijven word vandaag niks meer opgehaald.
Postbezorging verloopt niet meer volgens plan.
Begrijpelijk! Maar dat het volgens plan verloopt klopt niet. Bij ons gaat het om 2 vrachtwagens met pakjes.

Charif Eddini - Trunkrs

Als heel Nederland online shopt tijdens een crisis, is dit wat er kan gebeuren. Wij zouden hier een ad-hoc oplossing voor kunnen bieden wat binnen 24 uur geregeld is. Trunkrs bied webshops de oplossing om hun (overgebleven) bestellingen van gister, en alle bestellingen van vandaag in de avond tussen 17:00 en 22:00 bij de consument geleverd te krijgen. Zo bieden wij de oplossing ideale oplossing om zowel de klap van PostNL op te vangen en de consumenten te voorzien van same-day delivery oplossingen.

nico - prive

waarom gaat het bij DHL en UPS wel goed en bij post nl niet ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????

nico

Zit al 3 dagen te wachten op 2 bestellingen 1 staat al 3 dagen wordt geleverd tussen 8 s’morgens en 6 uur sávonds past door de brievenbus?????????????? nog steeds niks

de andere zou gisteren geleverd zijn stond op post.nl site tussen 2 en 6 maar helaas ook niet nu staat er geen levertijd bekent

Theo

Bij mij het zeefde alleen het staat al 8 dagen op de distributie van post nl de zegt nog niet ontvangen. Dit terwijl het al 8 dagen aanwezig is bij post nl in het distributie centrum. Als er meer dan 8 dagen vertraging is dan komen zij er niet zo snel meer uit. Er is gewoon niet ingespeeld op de situatie dat er meer online gekocht is. Bij postnl gaat de chaos nog groter worden.

Tom

Ik wacht op een pakketje uit België. Deze is op 30-4 verzonden en is sinds 4-5 bekend als “vertrek naar distributiecentrum”. Dat is 6 dagen geleden… Er zit niks anders op dan afwachten wanneer het daar vertrekt.

Fleur

Zit al 16 dgn te wachten op een postpakket, steeds t en t na te kijken, geeft aan post pakket nog niet ontvangen van afzender, hoe laat duurt dit nog?, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, echt slecht dit, zit niks anders op, om maar WEER, af te wachten.

Jmm van ooijen

Binnen en buitenland doffe ellende.

Pakket vanuit Litauen normaal binnen 5 dgn afgeleverd, nu meer dan 15 dgn onderweg.
Is al 5 dgn in Nederland maar geen aflevering door Post NL.

Pakket binnenland normaal 1 à 2 dgn.

De volgende berichten van post nl ontvangen:

Wordt morgen afgeleverd, niet afgeverd
Volgend bericht vertraging wordt morgen afgeleverd, niet afgeleverd.
Volgend bericht aflevering verwacht 1 tot 3 werkdagen.

De bezorger van Post Nl die ik dagelijks in mijn straat voorbij zag komen, zie ik ook al niet meer de laatste dagen.

Piet Hagens - Jukebox Revival

Pakketten en brieven uit het buitenland komen gewoon niet meer aan. Verwacht 2 brieven uit de USA, Normaal duurt dat een dag of 4 nu al 4 weken en nog steeds niets. pakket uit Engeland. Normaal 2 a 3 dagen. Nu al 3 weken onderweg geen enkele voortgang. Volgens de tracking van de verzendende Postdienst is het allemaal allang in Nederland maar wordt gewoon niet bezorgd.

Marco - Clicktobuy en bol.com

25 april pakket besteld staat al vanaf 1 mei pakket is onderweg ……maar gebeurd niks wachten wachten zelfde bij bol.com ook pakket is aangemeld maar nog niet ontvangen 1 ste pakket al betaald dus niet zo fijn pakket bij bol.com gekozen voor betaling achteraf dus maak ik me minder zorgen om wat erger is dat deze bedrijven niet het fatsoen hebben om je enige informatie te verstrekken wat er aan de hand is

Etoes Ririhena

Betreft de vertragingen alleen pakketten of ook normale brieven uit Nederland?

Hans Jansen

ik heb een pakket verstuurd naar Amerika via PostNL op 30 maart 2020, tot op heden niet aangekomen. staat nu sinds 13 mei 2020 in Amerika bij de Douane.
BELACHELIJK

Lola

Ik wacht nu al 24 dagen op een pakje. En voor de derde maal staat deze op een gewijzigde bezorgdatum. Nu weer over nog eens 6 dagen. Post nl dit is geen normale vertraging meer. Een maand doen over bezorging van een brievenbus pakje binnen nederland. Ga je schamen!

Fred van der Graaf - 1963

Ik heb op 20 april. 2020 een pakket in Ohio besteld. Is op 23 april verzonden en als laatste melding Track& Trace was het pakket op 30 april 2020 in Chigago.
Dit pakket is dus inmiddels 36 dagen onderweg. De enige reactie die ik bij het wekelijks bellen van Post.nl krijg is; “heel vervellend het duurt wat langer”.
Dat wat langer is van 4 dagen nu naar meer dan 36 dagen. Dit heeft niks meer met wat langer te maken lijkt mij.

Viktor

1 april een lp in VS besteld en volgens tracking het laatste bericht op Apr 17 2020 10:10 am
Departed USPS Regional Facility
CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER

Sindsdien niets meer en nu maar hopen

jervayne - 2003

ik heb zit nu al 3 dagen te wachten op mijn pakketje als dit zoals ik lees ook 30 dagen gaat duren dan ga ik nooit meer bestellen met post nl
vertraging meer als komt niet meer.

R

Andere post bezorgers draaien goed op schema. PostNl moet meer goedkoop personeel aannemen… dat werkt soepel. Hoe kan t dat andere postorderbedrijven paketten binnen een dag bezorgen en postNL nog geen brief normaal kan bezorgen sinds de nieuwe Gestapo wereld? En dat voor een koninklijk bedrijf nog wel.

Bert

Ik heb een pakket verstuurd naar Amerika via PostNL op 20 april 2020.

Dit is nu al 6 weken onderweg. In die tijd ga je met een vrachtschip 3x heen en weer.

Het zou zo’n organisatie ook sieren om dit soort diensten voorlopig gewoon niet meer aan te bieden.

Ik mag pas over een paar weken een “onderzoek” laten starten door postnl.

Stephanie

Ik heb 5 paketten besteld in Nederland (ik woon in Portugal). De 2 paketten die met DHL zijn verstuurd kwamen netjes begin mei binnen 5 dagen aan. De 3 pakketten van post nl zijn al 5 weken onderweg. Nog steeds niet bezorgd.

Ik heb begrip voor de situatie. Ik heb ook geen haast, maar ik hoop wel dat het ooit aan komt en het niet zoek raakt.

Jack

Wacht nu al een week op een pakketje dat zou met postnl verzonden worden nog steeds niks ontvangen en track en trace vind geen pakket…pakket besteld in Duitsland met DHL en dat had ik in een paar dagen binnen…postnl neem daar een voorbeeld aan

Jolanda

Er is op 7 mei vanuit Engeland een pakket naar mij gestuurd. Op 14 mei is dat pakket in Amsterdam aangekomen en her en der gescand. De laatste melding is Arrived at delivery office en daarna is er niks meer gebeurd. Het is inmiddels 9 juni. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Je kunt dit kantoor niet bereiken, ook geef ik de Royal Mail niet veel kans wanneer die gaat informeren. Het zou fijn zijn als er wat duidelijkheid over deze inkomende pakketten kwam.

Yvonne

Al verschillende pakketjes zijn in Nederland aangekomen van Ali Expres, maar er wordt gewoon niks bezorgd. Gaat dit ooit nog aankomen? Wat is het probleem? Mensen aannemen om achterstanden weg te werken?

Isaura van Ginkel

Ervaar precies hetzelfde. Binnen de EU worden pakketjes met enorme vertraging bezorgd blijkbaar.
Uit Engeland duurde laatst meer dan 3 weken.
Dat wordt in ieder geval bezorgd!
Zit zelf op een paar brievenbus pakketjes uit de States aan het wachten en volgens de tracking liggen ze al ruim 2 en halve maand in DenHaag, maar bezorgen ho maar.
Logistiek gezien gaat het duidelijk enorm fout bij postnl.

Gerard

Wat voel je je toch machteloos en maar wachten op je pakjes.. pakje ligt al vanaf 4/6 op distributiecentrum . Hoort niets , komt niets, dn je kunt nergens je beklacht doen. Klantenservice onbereikbaar.
Dat moeten ze eens laten zien op Beau of OPN1.
Ga je diep schamen POSTNL.
Pakjes versturen via DHL of UPS .

Gerard

En dan wel melden dat er 25 %meer omzet-winst is gemaakt bij Post.nl tweede kwartaal 2020. Pakjes versturen ook binnen NL duurt minimaal een week of langer. Track en Trace helpt niet en werkt niet.
Mensen worden wakker en versturen met DHL en DPD en UPS dat werkt wel

Simone

26 mei pakket aangeboden bij PostNL. Na drie weken eindelijk bericht dat het pakket naar het buitenland is verstuurd. (…….) Nu nog steeds geen bericht dat het in Ierland is aangekomen, we zijn al weer bijna een week verder. Als het eenmaal echt in Ierland is, is het pakket altijd binnen 1, hooguit 2 dagen waar het wezen moet. Het zou me niet verbazen als het nu nog in Nederland is. PostNL: maakt mensen monddood, pas na 31 dagen mag je vragen stellen. Pakjes van Amazon etc komen wel binnen een week aan. Klassenjustitie? Steekpenningen?

Bart

Op 10 juni zijn mijn Ali bestellingen in NL binnen gekomen. 16 t/m 19 juni kwam elke dag een bericht dat er een pakket aan zit te komen. Nog steeds niks ontvangen en berichten zijn gestopt. Daar zat ook een redelijk duur horloge tussen. Hopelijk wordt het ooit nog eens bezorgd. Ben er voorlopig wel even klaar mee om nog bij Ali te bestellen. Wat een rotbedrijf dat PostNL….

Arnold

Wacht al op verschillende pakketjes (7 tot meer dan 21 dagen) van aliexpress. Tijdens begin van corona tot 1 maand terug geen probleem. Terwijl van china naar nl in gemiddeld 5 dagen het al aankomt! En POSTNL! het blijft hier in nl liggen? Of ligt de helft ergens op een parkeerplaats…

george

6 pakketjes te verwachten uit China ( Ali ) Bestelperiode tussen 26-3 en 20-5. Alle pakketjes zijn al over de toegezegde levertermijn heen. Alles zit nu in de koopgarantie termijn en één pakket zit al in de verlengde koopgarantietermijn. Ik heb de indruk dat PostNL deze zendingen bewust vertraagd zodat niemand meer in China koopt

Paul Dekker

PAKJES RAKEN NIET ” VERMIST” MAAR WORDEN GEWOON GESTOLEN…

VOOR ENORME BEDRAGEN PER JAAR….

POLITIE AANGIFTE DOEN…..Misschien dat er dan eens iemand wakker wordt….

. MJ

Ik had 3 pakketjes verwacht vanaf 26-3t/m 30 mei uit China en nog steeds niets binnen.

Marlies

3 pakjes van aliexpress zijn in Nederland aangekomen. Het eerste al 23.6. Ben Elke dag op post.nl aan het wachten. Niets komt. Ik begrijp niet waarom het opeens zo lang duurd, voor Corona duurde het hoogstens 5 dagen. Vind dat geen stijl. Zal niets meer bij ali bestellen.

jo

7 mei besteld op alieexpress, en het staat al van 31mei op dat het in het disbributiecentrum ligt.
post nl zegt dat ze het pakje niet kunne vinden dat het niet is gearriveerd in nederland,terwijl de track en trace aangeeft dat het in het distributiecentrum is in het land van bestemmig.
Wordt er moedeloos van,10 dagen moet ik afwachten van alie

Dirk-jan

Bij pakketten vanuit Amerika gaat het zo te zien dus wel vaker fout. Ik heb ook een pakket, verstuurd op 16 maart en sinds 23 maart ‘in transit’ in Chicago il. Tot op heden nog niks ontvangen. Zowel daar als hier geïnformeerd, maar zonder resultaat.

Pieter

Verschillende pakketjes vanaf Ali-epxrpess (met weinig inhoudelijke waarde) al wekenlang in handen bij Post.nl, maar worden worden maar niet bezorgt. Waarom deze belachelijke vertraging bij Postnl. Dit lijkt toch wel een komplot?

Peter

Pakket van ali al sinds 3 juni in NL aangekomen ,3 weken geleden al een melding in de app van post nl dat het pakket is aangemeld en er komt gewoon niets thuis,als je belt dan zeggen ze dien maar een klacht in bij de verzender.
Het pakketje is dus gewoon gestolen of wacht ergens in een loods op bezorging. Is het soms een opdracht van de overheid om de boel te vertragen en zoek te maken zodat we alles weer in NL gaan kopen?

J

Voor de mensen die post of een pakket uit Amerika moeten ontvangen, de vertraging kan wel 2-3 maanden zijn(!) De reden is dat USPS geen eigen vliegtuigen heeft om hun post te verzenden. Pakketjes gaan mee op passagiersvluchten (zie: https://www.quora.com/Does-the-U-S-Postal-Service-maintain-a-fleet-of-airplanes). Aangezien door de huidige situatie er weinig passagiersvluchten gaan duurt het allemaal veel langer.

Ik heb deze informatie ook zelf moeten uitvogelen. PostNL kan dus inderdaad niets aan deze vertraging doen. Zelf heb ik ook 3 maanden op 2 pakketjes moeten wachten. Geduld is een schone zaak. De pakjes komen vanzelf.

F Knip

Pakket door post .nl ontvangen op 31 mei 2020 tot op heden 22 juli 2020 nog steeds niet ontvangen, dit is echt niet normaal

Anneke van Vugt

Wacht al meer dan 5 weken op brievenbuspakketje uit Engeland. Heb daar vaker besteld, in mei, toen had ik het in 10 werkdagen. What happened?

Stefan

Pakket besteld via Nederlandse webshop in China, 20 juni is het pakket de fabriek uitgegaan maar sindsdien ontbreekt elk spoor. Kostprijs van mijn pakket 2000 euro aub. Bij ups hebben ze enkel een etiket aangemaakt maar verder kunnen ze niks zien.

Gerd van neuwenhove

Post nl
Pakket opgestuurd naar ierland op 12
augustus .
Het pak is in ierland staat aangegeven
aar is nog steeds niet geleverd ..
Dit is niet normaal .
Het was een geschenk voor 50 jaar
getrouwd ….
Schande , zouden ze de koning ook zo
laten wachten ?
Neen maar ik kan de pot op .

Marie Jolaine - particulair

er is een pakket vanuit Manchester naar mij gestuurd via een shipping service. Maar deze hadden een transit plaats in Georgie om vandaar uit alles door Europa te leveren maar nu heeft de Georgische Douane dat pakket gescanned en nu belasting en verzekering geeist voor de inhoud. Mag een buitenlands transit douane dit zomaar scannen en berekenen inclusief boete, terwijl het pakket voor Nederland is bedoeld ?

Arnold

op 16 september besteld in china, 24 september aangekomen in nederland…….. Maar nog niet bij mij. Ongehoord dit.

Anita

Pakje met agenda verstuurd naar Canada, is nu 3 weken onderweg.
Mijn zus stuurt een kaart van Canada naar Nederland, binnen 1 week is deze ontvangen.
Ik hoop maar wel dat het pakje nog voor het einde van het jaar aankomt, anders heeft ze aan deze agenda ook niks meer!

Sjarel

Een pakketje vanuit Zuid Korea is volgens Track en Trace code van Koreapost al 14 dagen geleden in Nederland aangekomen en aan PostNL geleverd. Sindsdien spoorloos, PostNL weet schijnbaar van niets. Belachelijk.

Hebben mensen die hierboven hebben gereageerd ondertussen hun pakketjes wel ontvangen? Of kan ik het ondertussen opgeven. Dat zou een behoorlijk dure grap zijn.

Evert

Ik verwacht 5 pakjes uit China. Alle 5 zijn ze eind oktober in Nederland ontvangen. Ik wacht nu 4 tot 5 weken voordat het uitgeleverd wordt.
Een vijfde pakje is al uitgeleverd, maar op het verkeerde adres blijkt nu.
Waarom moet het zo lang duren?

Rob

Wacht al 2 weken op een pakketje van onze dochter uit Zwitserland. Wanneer komt het ?

Klantenservice - PostNL

Beste Rob,

Excuses voor het ongemak.

We hopen dat dit bericht u goed vindt. Helaas is het pakketje met een omweg terecht gekomen in Namibië. We proberen alles eraan te doen om het voor de kerstdagen nog bij u thuis te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Het PostNL team

Monique

Ik heb via Marktplaats iets besteld en dat is door de verkoper keurig ingepakt verzonden en via POSTNL verstuurd. Vorige week donderdag zou het bezorgd worden maar ik was werken. Ik denk dat geven ze wel bij de buren af, nee dus. Lag wel een kaartje in de bus dat het pakket afgegeven zou worden bij Primera. Ik dacht ik kies zelf een nieuw bezorgmoment voor 1,95 extra. Het zou afgelopen vrijdagavond bezorgd worden. Niemand gezien. Via tt code zag ik dat bezorging niet was gelukt. Niet raar als je niet aanbelt. Toen zou het zaterdag bij Primera afgeleverd worden, er lag niks. Toen maandag weer, er lag niks. Volgens de klantenservice waar je eerst een half uur in de wacht hangt zou het pakketje uiterlijk om 22.00 uur bezorgd worden. Ik weet niet waar want Primera is na 18.00 uur gesloten en bij mij is niemand aan de deur geweest. Nu is de status weer dat het in het pakketje in het sorteercentrum ligt ter voorbereiding voor zending aan Primera. Men kon niet zeggen hoe laat het er vandaag zou zijn. Ik heb er GEEN vertrouwen meer in en vrees dat het pakket gewoon kwijt is of gestolen. Nooit bestel ik meer iets via postnl. Schadalig!!!

Klantenservice - PostNL

Beste Moniek,

Erg vervelend om te horen dat uw ervaring met PostNL niet positief is.

Wij hebben net gesproken met de bezorger en hij gaf juist aan dat de bel niet werkte. Helaas moeten we dan ook constateren dat u niet aan de juiste voorwaarden voldoet van pakketbezorging en we je helaas op non-actief moeten zetten.

Zodra de bel weer gemaakt is kunt u een afspraak maken door naar ons nummer te bellen 0906-8376 (90ct/pm).

Een fijne dag gewenst,

Het PostNL team

Jelmer de Jong

Goedenavond,

Wij wachten al even op een Roal Mail zending met trackingcode RS796278897GB die op 2 dec in NL is aangekomen. Is hier sprake van vertraging door drukte of is er een reden ons zorgen te maken?

martijn

Hoe is het toch iedere keer weer mogelijk dat die boomers hier in de reacties het altijd weer voorelkaar krijgen dat deze website, die over marketingstechnieken gaat, ineens veranderd in de “helpdesk van”.

Werkelijk waar, fascinerend, en niet in een positieve manier.

Blijkbaar draait alles nog steeds om de babyboomers, en als klap op de vuurpijl gaat PostNL hier ook nog reageren; weird!

Seth

Pakketjes snap ik. Het is en blijft een rare tijd.
Maar dat zoiets belangrijks als de gewone post bij ons al langer als een week op zich laat wachten, dat vind ik eigenlijk wel heel erg. Ik heb de post.nl app, en kan dus precies zien wat er onderweg is. De post van vorige week dinsdag moet hier nogsteeds geleverd worden. Nu vind ik kerstkaarten niet zo erg, maar bankpost, een rouwkaart, medische afspraken van het ziekenhuis die via de post verstuurd worden en rekeningen laten dus ook op zich wachten.

De post loopt dus alles behalve ‘volgens plan’.
Als het misloopt daar, wees er dan ook eerlijk over

Fokke

1 December kerstcadeau’s verstuurd naar Ierland , via track and trace is het 2 December verzonden nu is het 18 December het is nog niet aangekomen in Ierland volgens Track and trace . In deze moeilijke tijd van Corona hoopte ik dat het voor de kerstdagen zou aankomen cadeaus voor familie , heeft iemand dit ook naar Ierland al meegemaakt ? In ieder geval wens ik toch alle post nl medewerkers fijne kerstdagen toe ……

Frans Maters - PA0FMY

29 november reparatie-onderdeel voor labinstrument in Duitsland gekocht. 65 euro en kan in bubbeltjes envelop. Nu 18 december en niks binnen. Traceernummer onbekend. Afzender heeft geïnformeerd. Ding is in Nederland en PostNL doet de rest. Kan die 65 euro weggooien en zal uiteindelijk een tweede moeten bestellen. Komt bij onderdeel is zeldzaam en nergens anders te vinden. Post NL heeft een paar weken geleden een geprogrammeerde chip kwijt gemaakt. Kon een nieuwe programmeren en opsturen, Weg is de winst.

Eddy

Wacht al 10 dagen op een brievenbus pakketje. Verstuurd binnen NL. Bestellingen via derden lukt binnen 1 a 2 dagen. Vertraging snap ik, zeker nu maar er lijkt toch meer aan de hand bij Postnl.

Fokke

1 december pakket verstuurd verzekerd naar Ierland met kerstcadeau’s volgens track & trace 2 december onderweg naar Ierland nu is het 20 december zit nog steeds te wachten iedere dag of het aankomt ? In deze klote tijd maakt mij dit heel verdrietig had zo gehoopt dat het er voor de kerst zou zijn , post nl zou het uitzoeken paar dagen terug helaas nog niks , kan iemand mij vertellen of het normaal is dat het zolang duurt ik heb 45 euro verzendkosten betaald hiervoor 300 euro aan cadeaus. HELP

Fokke

Ik ben verdrietig en tegelijk erg boos eigenlijk al een week en dat in de al zo moeilijke Corona tijd , niemand weet waar mijn pakket vol kerstcadeau’s is 1 december ruim voor de kerst verstuurd verzekerd en met track en trace naar Ierland . Op de track en trace geeft men aan in transit onderweg naar Ierland klantenservice kan niks doen onderzoeksteam weet nog niks er zit toch een barcode op ligt het nog in Nederland of ligt het in Ierland gewoon een antwoord maar nee we weten net zoveel of weinig als jou , ik kon al niet daarheen naar Ierland dat weet toch heel de wereld dan moet je toch als postbedrijf 500 % je best doen of het je eigen pakket is maar het lijkt wel of iedereen steeds makkelijker wordt ieder voor zich of kan mij het schelen hoop nog steeds op een goede afloop het zou mijn mooiste kerstcadeau zijn als het er voor vrijdag nog aankomt ! Boos verdrietig gestrest ben het zat ondanks dit wens ik iedereen toch fijne dagen toe 🎄🎄🎄

Parwin

Post nl als jullie dit lezen,
Onze hele kerstvakantie zaten we te wachten op een groot pakket( en helaas nog steeds) hier in engeland. Het zouden kerstkados zijn voor de kinderen en die vragen er elke dag om , jullievzeggen wel volg je pakket met track en trace overal waar die is maar hij is gewoon niet te volgen! En de onderzoek is ook lang zeg na 15 dagen gewacht te hebben, jullie maken de kans dat ik mijn pakket ooit ontvang dan ook echt heel klein nu. waarom maken julie na 15 dagen geen zsm alarmwerk ervan ipv 32 dagen,dit is de tweede keer dat het misgaat , voel me zo rot de hele tijd maar dat maakt jullie niet zo veel uit denk ik als ik jullie aan de lijn heb. Vior mij nooit meer post nl meer

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond