Deel dit artikel
-

Priceline zet bescheiden Europese uitbreiding neer

Ondanks de perikelen rondom Priceline , komt de Amerikaanse site toch de Europese markt op, zij het iets voorzichtiger dan deze zomer werd aangekondigd. In Engeland wordt aan het eind van de maand een site geopend die alleen vliegtickets zal verkopen. Opmerkelijk, aangezien het bedrijf net een waarschuwing de deur uit deed dat de omzetverwachtingen niet gehaald worden door tegenvallende verkoop van tickets.

Vanaf januari is Priceline's uitbreiding in andere landen en met andere producten te verwachten, zei Dennis Malamatinas, de kersverse CEO van het bedrijf, op een conferentie in Londen tegen Cnet . Dat is iets later dan eerder bekend werd gemaakt. Ook begint het bedrijf voorzichtiger dan aangekondigd door met één artikel te beginnen.

Volgens Malamatinas zullen de meeste grote Europese en Amerikaanse maatschappijen op de site aanwezig zijn met hun vliegtuigstoelen. Een soortgelijk idee in Nederland, Clicketing.nl , heeft de deuren al moeten sluiten wegens te weinig belangstelling.

Ook Priceline zelf blijft niet buiten schot. Vorige week werd de sluiting van Webhouse Club aangekondigd, een filiaal waar onder meer brandstof en kruidenierswaren verkocht werden op de Priceline-manier. Ook deed het bedrijf een officiele waarschuwing uitgaan over de komende kwartaalcijfers. Analisten verwachten een omzet van tussen de 360 en 380 miljoen dollar, maar volgens Priceline komt het bedrag uit tussen de 340 en 345 miljoen dollar, wegens tegenvallende verkoop van vliegtickets. Dat bedrag ligt overigens nog steeds meer dan twee keer zo hoog als dat van het derde kwartaal in 1999. Toen draaide Priceline een omzet van 152 miljoen dollar.

De Europese start zal volgens Malamatinas gepaard gaan met een uitgebreide marketingcampagne.

Zie ook:
Priceline krijgt vijftig miljoen van Saudische prins
Mercata krijgt patent op co-buying-technologie

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond