Prijsvergelijkingssites belangrijker bij oriëntatie energieleveranciers

Prijsvergelijkingssites zijn het afgelopen jaar belangrijker geworden bij de oriëntatie naar nieuwe energieleveranciers. Dat blijkt uit cijfers van toezichthouder ACM.

Het aandeel is het eerste half jaar gestegen naar bijna 50 procent, naar 42 procent in 2015 (pdf). Websites van leveranciers volgen op de tweede plaats. Op ruime afstand volgen de Consumentenbond en verkopers aan de deur.

Het aantal consumenten dat nog nooit is overgestapt, blijft dalen. Slechts 29 procent van de consumenten is nog nooit overgestapt. Vorig jaar lag dit percentage nog op 31 procent. Ongeveer 1,2 miljoen huishoudens zijn het afgelopen jaar overgestapt. Dit is evenveel als vorig jaar.

1 Reactie

En nog blijkt uit ons onderzoek dat het zeer slecht gesteld is met lead capture en nurturing om zelf een band op te bouwen met prospect. Energiebedrijven lijken liever commissies te betalen aan vergelijkers om zo nieuwe klanten aan zich te binden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug