Deel dit artikel
-

Proximus blijft overeind in ‘concurrentiële markt’

De Proximus Groep, de grootste aanbieder van telecomdiensten op de Belgische markt, sluit het eerste kwartaal af met een groeiende klantenbasis in een ‘concurrentiële markt’.

All-inaanbiedingen Tuttimus en Bizz All-in bereikten in het kwartaal 538.000 klanten. Ook waren er 8000 nieuwe klanten voor vast internet, 7000 nieuwe tv-klanten en 25000 nieuwe postpaidkaarten.

Exclusief de omzet uit toestellen, met een lage marge, was de onderliggende omzet op de thuismarkten wel lager. De omzet kwam net boven de 1 miljard euro uit. Het bedrijfsresultaat bedroeg 463 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2019, een stijging met 2,1 procent.

In de eerste drie maanden van 2019 investeerde de Proximus Groep een vrijwel stabiel bedrag van 219 miljoen euro. Het gaat daarbij vooral om glasvezel in tien grote steden.

Kabelbedrijf Telenet meldde gisteren een versnelde adoptie van de vast-mobiel geconvergeerde bundels ‘WIGO’ en ‘YUGO’ naar iets meer dan 429.000 abonnees. Telenet is eigenaar van de derde speler op de Belgische markt BASE.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond