Deel dit artikel
-

Qi in mobiele diensten

Interactief reklamebureau Qi heeft samen met Noordzee100.7FM en Rimmel ModelMasters een mobiel platform gelanceerd dat Fanplay heet. Fanplay is een mobiel concept dat zich primair richt zich op jongeren. Met Fanplay kan ondermeer informatie en entertainment worden bekeken, ringtones gedownload en beluisterd worden op de mobiele telefoon.

Volgens Qi-directeur Jeroen de Bakker wil Qi met Fanplay laten zien dat het ook meetelt op mobiel gebied. Fanplay is het eerste eigen mobiele product van Qi, los van werk voor opdrachtgevers zoals Heineken Nederland.

Wie Fanplay wil gebruiken, betaalt 2 euro per maand. “Maar daarvoor krijgt de gebruiker wel van alles terug,” zegt De Bakker. Fanplay is vorige week gestart met 5 modellen van Rimmel Modelmasters en met dj en zanger
Gordon van radio Noordzee100.7FM. Bedoeling is dat er op korte termijn meer dj's van Noordzee volgen en verder is Qi in gesprek met andere partijen die in de ogen van Qi aansprekende content hebben.

Daarbij valt volgens het bureau te denken aan sterren uit tv-programma¹s, verschillende voetballers van  topclubs uit de eredivisie en aan bijvoorbeeld DJ Tiesto. Partners van Fanplay delen in de omzet. Met Noordzee100.7FM is ook afgesproken dat het  radiostation Fanplay actief gaat promoten. Via de site, maar ook via de zender.

Fanplay is onder meer te raadplegen op i-mode en op Vodafone Live-toestellen maar het kan ook gebeld worden. Via de mobiele website en via 0900-FANPLAY. Met een interactief voice response systeem kunnen boodschappen van idolen beluisterd worden, legt De Bakker uit.

Fanplay is volgens hem het eerste eigen product en merk van Qi. Het idee voor Fanplay is ruim een jaar geleden ontstaan in het zogeheten Qi-lab, de innovatie-afdeling van Qi. De technische realisatie van Fanplay is gedaan door Conclusion Web Development dat net als Qi onderdeel is van de Ewycksgroep. Verder gebruikt Qi AudioCom voor het 0900-nummer.

Bedoeling is volgens De Bakker dat Fanplay verder uitgebouwd wordt met verschillende mobiele applicaties. Daarbij moet onder meer gedacht worden aan gesponsorde prijsvragen en ring back tones.Over het aanbieden van mobiele games is Qi nog in gesprek met verschillende partijen, vervolgt De Bakker. 

Met Fanplay hoopt Qi kennis op te doen over mobiele diensten en het voortouw in de nog jonge groeimarkt. “Fanplay moet het bewijs worden dat Qi ook in staat is mobiele concepten te ontwikkelen en mobiele technologie relevant te maken voor merken,”  aldus de directeur van Qi.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond