Deel dit artikel
-

Radio 538 draait voor eerst winst op online

Radio 538 heeft voor het eerst dit jaar zwarte cijfers geschreven als het gaat om online business. Daarvoor was dit niet het geval. “Dat betekent dat we jarenlang hebben geïnvesteerd zonder dat dit geld heeft opgeleverd”, aldus Jan Willem Brüggenwirth, algemeen directeur bij Radio 538. (meer…)

Deel dit bericht

3 Reacties

Maurits van Eeghen

Wat een wonderlijke redenering op het eind. Volgens dezelfde redenering is Radio namelijk ook een distributiekanaal evenals TV. Het enige ‘echte’ medium zou dan print zijn met als distributiekanaal papier.

Jacques Koster

zoals ik het lees, doelt JW op de andere positie in de funnel (ook wel: merkpiramide). Daar waar radio prima in staat is het vooral kennis en gedragsintentie (plus een beetje attitude) in beweging te krijgen, stelt online de exploitant en/of adverteerder in staat tot on top off tot werkelijke en meetbare resultaten in transacties te komen. Dat is t.o.v. bijvoorbeeld televisie lastig(er), ook omdat de DIRECTE link vaak niet aanwezig is; het daarin vermelde telefoonnummer kan wel tijdens het uitzenden van een tvc gebeld worden, maar dat kan toeval zijn.

Maurits van Eeghen

@Jacques: Ik heb je reactie nu 5x gelezen en ik heb nog steeds geen idee wat je zegt. Zou je het voor mij iets simpeler kunnen verwoorden?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond