Deel dit artikel
-

Radio 538 steviger op YouTube

Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, gaat zich nog meer profileren via YouTube. Woensdag werden twee nieuwe YouTube-kanalen aangekondigd.

Op 538Gemist staan de ‘leukste fragmenten’ van Radio 538, zoals liveoptredens van artiesten, video’s rondom speciale uitzendingen en ‘echte 538Classics’, zoals het bezoek van Gordon en Gerard Joling aan Evers Staat Op.

Het nieuwe kanaal 538+ richt zich op een jonger publiek dan het hoofdkanaal 538, met wekelijks nieuwe video’s over artiesten, YouTubers, gaming, festivals en exclusieve backstage reports. 538+ volgt het YouTube-kanaal van het programma De Avondploeg op.

Radio 538 heeft nog weinig abonnees via YouTube. De teller voor het hoofdkanaal staat op iets meer dan 200.000. Inclusief subkanalen gaat het om 300.000. Via de ether worden wekelijks 3,5 miljoen luisteraars bereikt. De website trekt 800.000 unieke bezoekers. De zender richt zich op mannen en vrouwen 15 tot 49 jaar.

Die moeten nu dus ook via YouTube worden bereikt. ‘Met de introductie van de twee nieuwe YouTube-kanalen zet 538 opnieuw een stap om een ijzersterke online positie te claimen,’ zo heet het.

Op de YouTube-kanalen 538, 538+ en 538Gemist zijn voortaan ook diverse in huis geproduceerde programma’s te zien. Artiesten geven hun mening over de nieuwste tracks en in ‘De Week van 538’ neemt Mark Labrand de kijker mee langs videosnacks van de afgelopen week.

Zaterdag 21 juli start de maandelijkse serie 538On Set waarin 538 de ‘vetste clipopnames’ volgt.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Jaap van Doren

10 jaar naar de doorbraak van YouTube kwam het inzicht dat 200K Youtube subs toch wel wat weinig is. Persoonlijk had ik het pr-matig anders aangepakt: gewoon keihard werken om het toch nog om te buigen en daarna pas een persbericht eruit gegooid dat 1 mio subs zijn gehaald.

Seb

Het aantal abonnees zegt écht niks. Het gaat om de engagement en kijktijd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond