Deel dit artikel
-

Randstad neemt digitale recruiter Monster over

Uitzendorganisatie Randstad betaalt 429 miljoen dollar voor zijn Amerikaanse branchegenoot Monster Worldwide. Dat is inclusief de bekende vacaturesite Monsterboard.

Randstad ziet vooral toekomst in de technologische oplossingen voor het koppelen van werkzoekenden en werkgevers als ‘welkome aanvulling’ voor de eigen organisatie, zo laat men in een persbericht weten.

Monster is een van de pioniers op het gebied van digitale recruiting. De eerste activiteiten dateren van 1994. Het is een van de beste bezochte vacaturesites in de VS en India. Oprichter Jeff Taylor verliet het bedrijf tien jaar geleden al om Eons.com op te zetten. Recentelijk nam Monster nog branchegenoot Jobr over.

Monster is al sinds 1998 actief in Nederland als Monsterboard.nl en is hier de grootste vacaturesite.

Het moederbedrijf realiseerde het afgelopen kwartaal een omzet van 150 miljoen dollar en noteerde een operationeel verlies van 150 miljoen dollar. De toelichting op de kwartaalcijfers die vandaag was gepland is in verband met de overname afgezegd.

Monster komt dus niet alleen in Nederlandse handen, maar wordt ook onderdeel van de ‘oude economie’. Het uitzendbureau werd in 1960 opgericht door Frits Goldschmeding, en is inmiddels de op één na grootste HR-dienstverlener ter wereld. Bekende submerken zijn Tempo Team en Yacht. Randstad nam in juni nog de freelance marktplaats Twago over.

De overname zal naar verwachting in het vierde kwartaal van dit jaar worden afgerond, maar moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders.

Foto: GlassDoor

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond