Deel dit artikel
-

Reclamebedrijf Teads begint proces beursgang

Adtech-bedrijf Teads kondigt een roadshow aan langs investeerders om hen warm te maken voor de aanstaande beursgang.

Met de emissie willen het Amerikaanse bedrijf, opgericht in het Franse Montpelier, tussen de 700 en 800 miljoen dollar ophalen.

In de komende weken verschijnt het prospectus en wordt bekendgemaakt tegen welke koers TEAD zijn notering op de Nasdaq in New York krijgt. Analisten waarderen het bedrijf op ongeveer vijf miljard dollar.

Twee jaar geleden opende het techbedrijf een kantoor in Nederland.

Teads levert technologie waarmee uitgevers in lopende geschreven artikelen videoreclame kunnen plaatsen. Teads kan verbindingen leggen met verscheidene grote DSP’s voor het aanbod. Sinds 2017 is het onderdeel van telecombedrijf Altice.

In het derde kwartaal van 2020 noteerde Teads een omzet van 128 miljoen euro, vijftien miljoen euro meer dan het jaar ervoor (PDF). Over heel 2020 kwamen de verkopen uit op 458 miljoen euro.

Foto: Le Web (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond