Deel dit artikel
-

Reddion: nieuwe lening en voorstel tot schuldsanering

Bureau voor digital marketing Reddion heeft gisteren een aanbod gedaan aan de schuldeisers om zestig procent van de openstaande rekeningen te voldoen. Het bedrijf heeft nieuw kapitaal dankzij een lening bij ABN Amro. Ook de twee oprichters van Reddion, Alex Stil en Sebastiaan Moesman, hebben opnieuw in het bedrijf geïnvesteerd. Reddion is behoorlijk gekrompen de afgelopen maanden, het bedrijf telt nu twintig medewerkers.

Sinds het vertrek van ceo Peter Milovic bij Reddion, eind juni van dit jaar, hebben de beide oprichters Alex Stil en Sebastiaan Moesman de touwtjes weer in handen. Milovic was aangetrokken om het toenmalige Advalue om te vormen tot een digital marketingbureau en het bedrijf strakker te gaan leiden. Hij was al sinds december in dienst, maar had de eerste vijf maanden van zijn dienstverband de functie van coo (chief operating officer). In april werd hij ceo bij het bedrijf. Na slechts twee maanden als ceo te hebben gewerkt moest Milovic het veld ruimen. Zijn plannen voor een herstructurering werden afgewezen door de aandeelhouders, waaronder ABN Amro en Newconomy.

Inmiddels heeft Reddion een nieuwe lening gesloten met aandeelhouder ABN Amro. Om welk bedrag het gaat wil Alex Stil niet vertellen. Ook heeft Stil samen met mede-oprichter Moesman wederom geld in het bedrijf gestoken, vertelt hij. Een van de voorwaarden voor de ABN Amro om opnieuw geld beschikbaar te stellen is dat de schuld van Reddion wordt gesaneerd. De omvang van die schuld is onduidelijk.

Gistermiddag heeft Reddion een voorstel tot schuldsanering aan de schuldeisers gestuurd. Het bedrijf stelt voor om zestig procent van de openstaande rekeningen te voldoen. Stil bespeurt "welwillendheid" om hieraan mee te werken. Naast schuldsanering zijn er nog meer doelstellingen die ABN Amro heeft verbonden aan het beschikbaar stellen van de financiering. "Het behalen van winstgevendheid is hiervan de belangrijkste", zegt Stil. Over een termijn waarop Reddion deze winstgevendheid denkt te behalen wil Stil zich niet uitlaten.

"We hadden kunnen stoppen en de partijen die nog geld van ons krijgen met hun claim laten zitten", zegt Stil. "Maar in plaats daarvan hebben we gekozen om opnieuw in ons bedrijf te investeren en ermee verder te gaan." Het zijn met name de gesprekken met de klanten geweest die Stil het vertrouwen gaven in de toekomst van Reddion. "We hebben open kaart gespeeld met onze klanten en partijen als de Postbank, Dell en Unilever geven aan dat ze er nog steeds vertrouwen in hebben." Stil verwacht dat afgelopen zomer het zwaarste leed is geleden. Aan het begin van de zomer had Reddion nog 65 mensen in dienst, er waren toen al tien ontslagen gevallen. Het bedrijf meldt dat het nu twintig mensen in dienst heeft.

Deel dit bericht

5 Reacties

Erik van der Veen en Thomas Heezen

Bas en Alex, Enorm veel succes toegewenst namens twee oud -medewerkers die nog steeds een AdValue-hart hebben!!!! Thomas en Erik

Thomas

Ondanks dat het pijnlijk is voor leveranciers, het geeft wel blijk van goede aanpak. Op deze wijze kan iedereen verder! Succes.

Bas van de Haterd

Reddion uiteraard alle succes toegewenst. Het is een mooi gebaar dat ze de toko in leven houden en niet laten spatten en opnieuw beginnen. Dit zijn ondernemers in hart en nieren. Nu nog een keer die klanten over de streep trekken door te begrijpen wat ze willen, en er kan nog geld verdient worden. Want dat is volgens mij nog steeds het probleem van Reddion (en bijna alle online media bureau's). De vertaalslag maken van campagnes op het internet naar producten verkopen in de supermarkt. Immers interesseert Unilever zich niet in site bezoek, maar in producten verkopen. En het moment dat de marketeers van Reddion en co die vertaal slag kunnen maken, is het moment dat het internet rendabel wordt.

Bas van de Haterd

Wat ik me nu alleen afvraag is wie of wat er nog overblijft. 24/7 heeft zware problemen, Reddion idem.Wordt het niet tijd dat bedrijven als Reddion aansluiting zoeken bij traditionele media bedrijven? Wordt het niet tijd dat de grote jongens jongens die wel winst maken, zich nu echt serieus gaan bemoeien met de online wereld?

Cees van Dun

Ik hoor gejuich en gejubel: Reddion gaat door. Hoera? Voor wie? Wat te denken van de vele websites die opveerden toen er eindelijk eens een ordertje van Reddion binnenkwam? Om nog maar te zwijgen over de 24/7's en andere regie's die nóg eens 40% van hun schamele omzet als sneeuw voor de zon zien verdwijnen. Al ruim een jaar geleden viel me de slechte betalingsmentaliteit op van Reddion (toen nog Advalue): pas na drie maanden lang wekelijks bellen en dreigen kwamen ze over de brug. Nooit meer een order gehad overigens. Kan er nu niet meer om huilen. Bah!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond