Deel dit artikel
-

Reuters zet ook in op webbased-producten

Terwijl Reuters drastisch in het productenportfolio snijdt, zet het voor productontwikkeling zijn kaarten met name op webbased-diensten. Klanten blijken vaker te vragen om een verbinding buiten internet om, dit vanwege de veiligheid. Deel twee van een tweeluik over Reuters.

Qua productontwikkeling zet Reuters steeds meer in op webbased-diensten. “Steeds meer van onze klanten vragen om een desktopbenadering,”vervolgt Hagman. Wie Reuters op zijn desktop wil hebben, betaalt tussen de 15 en 1200 dollar per maand. Voor 15 dollar per maand krijgt iemand een vrij sober en gestript Reuters-product met een minimum aan nieuws en aan koersinformatie. Wie kiest voor een abonnement van 1200 dollar krijgt een high end product dat Reuters 3000 Xtra heet.

Maar om veiligheidsredenen wil niet iedereen de Reuters-diensten afnemen via internet. Steeds meer klanten vragen om veilige diensten die buiten het internet omgaan. Veel banken willen graag bediend worden via een ‘private network’. Daarom hebben we ook een joint venture met Equant gesloten. Dat is Radianz. Samen met Equant zorgen we ervoor dat al het dataverkeer van onze klanten zorgvuldig en over een veilig en gesloten netwerk wordt afgehandeld ,” aldus Hagman.

Een ander product dat Reuters graag prominenter naar voren wil brengen bij zijn klanten is de instant messaging-tool. “We bieden klanten nu  bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om contact op te nemen met onze klantenservice via messaging. Ook is het zo dat alle chats die worden gevoerd ook worden opgenomen zodat precies te traceren is wat er tijden zo’n chatsessie is gezegd. Daar stellen met name Amerikaanse banken waar het opnemen van gesprekken vrijwel altijd verplicht is, veel prijs op” zegt Hagman.

Reuters heeft de im-tool niet zelf ontwikkeld. Het gebruikt Messenger van Microsoft. Het heeft wel aan de functionaliteit gesleuteld en de messenger  ook een eigen look and feel gegeven. Verder is de Messenger vrijwel hetzelfde als die van msn.

Reuters introduceerde de dienst in 2002. Begin dit jaar hadden meer dan 275.000 gebruikers zich geregistreerd voor de dienst. Maar wekelijks heeft Reuters Messaging zo’n 50.000 gebruikers die daadwerkelijk actief zijn. Bedoeling is om ook gebruikers die nu msn en op AOL IM gebruiken maar ook Lotus Notes gebruikers, hun messaging-tools te laten integreren in het Reuters-systeem. Reuters denkt dat het aantal gebruikers dat dagelijks op Reuters Messaging zit daardoor behoorlijk zal groeien.

Deel een van het tweeluik over Reuters verscheen afgelopen zaterdag, onder de titel “Reuters: nog minder producten”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond