Deel dit artikel
-

Rimmel London geeft meer uit aan mobiel dan search

Rimmel London heeft een keuze gemaakt en voor het eerst meer uitgegeven aan mobiele advertenties dan aan search. Binnen de digitale activiteiten is het mobiele kanaal is de kern van het make-up-merk.

Rimmel heeft 16- tot en met 34-jarige vrouwen in de doelgroep zitten. Om deze vrouwen te bereiken, verdubbelde het bedrijf de investering in mobiel voor dit jaar. Vooral met kerst moeten mobiele campagnes hun uitwerking hebben. Aan NewMediaAge laat Alex Newman, hoofd mobiel van Rimmel Londens mediabureau OMD weten dat mobiel onderdeel is van elke campagne van het cosmeticabedrijf. “Het is de bedoeling om merkambassadeurs te creëren die op hun beurt weer hun vrienden beïnvloeden. Mobiel is hier het belangrijkste kanaal voor.

Wanneer Rimmel een campagne lanceert voor een nieuwe mascara, foundation, of ander cosmeticaproduct, dan wordt op deze kanalen korte videocontent getoond met een entertainmentachtige inslag. Campagnes van Rimmel London worden gelinkt aan social media-kanalen als Facebook, Twitter en YouTube. De doelgroep van Rimmel Londen zou deze kanalen hoofdzakelijk via mobiel bezoeken.

Die content zou vrouwen een kans geven om de producten van Rimmel op sociale netwerken te bespreken of om deze content te delen op de sociale netwerken. Hiermee verspreiden de ambassadeurs het woord. In de kern komt het neer op social mobile.

De huidige mobiele campagne kent doorklikratio’s van 4,5 procent op het netwerk van O2 en 1 procent op het netwerk van Orange.

De totale online advertentie-uitgaven van Coty, eigenaar van Rimmel, waren volgens Nielsen Media Research 223,222 Britse Pond van september vorig jaar tot en met augustus dit jaar.

Deel dit bericht

1 Reacties

kubra

wat mooir oog ik wil ookkk

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond