Deel dit artikel
-

Digitale omzet RTL komt boven 1 miljard euro uit

De digitale omzet van de RTL Groep steeg afgelopen jaar wederom substantieel, namelijk met 8,9 procent, naar ruim 1 miljard euro. Een jaar geleden was dat nog 984 miljoen. Digitaal is nu al goed voor 16 procent van de totale omzet.

Met een omzet van 6,6 miljard wordt voor het vijfde opeenvolgende jaar een record gebroken en digitaal draagt daar in belangrijke mate aan bij.

Streaming (TV Now en Videoland) zorgde voor 135 miljoen euro omzet. De streamingplatformen worden gebruikt door 1,44 miljoen mensen.

44 procent van de omzet komt nog steeds van tv reclame en 21,6 procent van content.

Het handelsresultaat bleef met 1,1 miljard euro stabiel. De winst steeg 10 procent naar 864 miljoen.

RTL Nederland deed het wat tv reclame betreft in 2019 matig vergeleken met andere landen. De omzet ging dan ook omlaag: van 549 naar 517 miljoen euro. RTL haalt fors meer omzet uit de VS, naast Frankrijk en Duitsland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond