Deel dit artikel
-

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

De twee grote uitgevers willen zo een groot multimediaal blok bereik creëren voor adverteerders. Vanaf begin 2017 bieden de partijen mogelijkheden als tv-commercials, printreclame, onlinedisplay- en videoadvertising en programmatic advertising, contentmarketing en cocreatie, referral marketing en andere meer vrije, creatieve vormen.

Volgens de bedrijven zijn merkadverteerders op zoek naar posities in convergerende media, het liefst één ingang.

In Duitsland sluiten mediabedrijven vaker en makkelijker allianties met elkaar om tegenwicht te geven aan de dominante positie van Google. RTL (eigenlijk IP Deutschland) en G+J geven dit niet hardop als argument maar het is een actueel sentiment in de lokale mediawereld.

RTL en G+J zijn beiden onderdeel van het Bertelsmannconcern.

Foto: Wikimedia (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond