Deel dit artikel
-

RTL Ventures slaat vleugels uit

RTL Ventures, het investeringsvehikel van entertainmentbedrijf RTL, wil zijn portfolio verder uitbreiden. Volgens het bedrijf hebben de huidige ventures Sizz, Couverts en Pepper zich ontwikkeld tot sterke merken die, ieder binnen hun eigen segment, niet meer weg te denken zijn.

Ventures investeert in groeiende ondernemingen met een B-to-C karakter met minimaal 2 miljoen euro omzet. Voor het aankomende jaar wil men twee tot drie bedrijven toevoegen aan de venturefamilie: bedrijven die een relatie hebben met de thema’s waar RTL sterk in is, zoals wonen, reizen, culinair, persoonlijke financiën, fashion en educatie. Ook onderzoekt men mogelijkheden om bestaande groeiplatformen naar het buitenland door te vertalen.

De Sizz app van de gelijknamige provider, opgezet samen met Vodafone, is inmiddels 170.000 keer gedownload. In januari 2013 zijn in totaal ruim 120.000 video’s via de app bekeken. ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ werd met bijna 85.000 videoviews het best bekeken. In 2013 wil meer previews aanbieden van programma’s die passen bij de doelgroep, zoals de populaire RTL 4-serie Divorce.

Bij Couverts zijn ruim 900 restaurants, een groei van 80 procent ten opzichte van 2011. Reserveringen worden bij alle aangesloten restaurants direct in de digitale agenda geplaatst en bevestigd via SMS en e-mail. In 2012 realiseerde Couverts ruim 850.000 couverts, een stijging van meer dan 190 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het grootste deel van de reserveringen  wordt mobiel gemaakt, via de Couverts app en mobiele site.

Volgens recent onderzoek van comScore is Pepper uitgegroeid tot het nummer drie datingplatform van Nederland. In 2012 steeg het aantal leden met 90 procent ten opzichte van 2011 en die groei is doorgetrokken naar het nieuwe jaar. In januari nam het aantal registraties per dag toe met meer dan 30% ten opzichte van heel 2012. De meest gebruikte feature op de site is de ChatPepper, dat in 2012 ongeveer 1 miljoen chats heeft gefaciliteerd.

RTL Ventures heeft augustus 2012 samen met Miinto International en internet entrepreneur Laurens Groenendijk de lancering van Miinto.nl gerealiseerd, een full-service online modeplatform voor boetieks. Het biedt kleine zelfstandigen de mogelijkheid tot een extra verkoopkanaal dat 24/7 open is, waarmee ze in de gelegenheid zijn om te concurreren met grote online fashionspelers. In de korte tijd na de lancering hebben zich 175 winkels bij Miinto hebben aangesloten. In maart wordt de eerste tv-campagne gelanceerd/

Deel dit bericht

2 Reacties

Graaf

Aardig hoor die Sizz app, had ik eigenlijk niet verwacht. Couverts vind ik sowieso een top idee en Pepper is ook vernieuwend.

Jitske van de Worp

Hele mooie ontwikkelingen bij RTL Ventures.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond