Deel dit artikel
-

Salesforce lanceert Manufacturing en Consumer Goods Cloud

Ruim voor zijn jaarlijkse Dreamforce evenement, in november, kondigt CRM-gigant Salesforce weer twee nieuwe cloudproducten aan: naast de Manufacturing Cloud gaat het om de Consumer Goods Cloud. Partners die hebben bijgedragen aan de nieuwe diensten zijn Accenture en PwC.

Salesforce richt zich steeds meer op verticale markten, zoals de zorg, media, retail en nonprofit organisaties. Het idee is om specifieke functies toe te voegen aan de meer algemene relatiebeheer- en verkoopprocessen zoals die in de Sales Cloud worden aangeboden.

De twee nieuwe clouds hebben met elkaar gemeen dat nog veel producten vanuit fysieke locaties worden verkocht. Vaak ontbreekt het aan data. De Consumer Goods Cloud omvat onder meer winkeloptimalisatie.

De twee nieuwe verticale markten werden al voor een deel bediend en Salesforce kocht daartoe ook andere specialisten aan, zoals Steelbrick. Voor Manufacturing Cloud kan een koppeling worden gemaakt met ERP en ordersoftware om beter de vraag naar bepaalde diensten te kunnen voorspellen. Daartoe wordt onder meer Einstein ingezet, het Salesforce platform voor kunstmatige intelligentie. Manufacturing Cloud moet het gat dichten tussen verkoop- en operationele teams.

De twee nieuwe diensten zijn nog niet meteen beschikbaar: Manufacturing Cloud en Consumer Goods Cloud worden vanaf half oktober uitgerold, Einstein Analytics for Consumer Goods volgt na februari 2020.

Foto’s Salesforce

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond