Deel dit artikel
-

Salesforce lanceert patiëntencloud

Salesforce introduceert de reeds eerder aangekondigde Salesforce Health Cloud, een cloudoplossing voor patiëntrelatiemanagement. Opvallend is de integratie met digitale data uit onder andere elektronische patiëntdossiers, medische apparatuur en wearables.  In Nederland zijn onder meer Radboud UMC en Philips nauw betrokken bij de ontwikkeling van Salesforce Health Cloud.

De gezondheidscloud werkt in grote lijnen net als het klantrelatieprogramma van het Amerikaanse bedrijf. Het onderdeel Patient Card geeft zorgprofessionals bijvoorbeeld een compleet overzicht van al hun patiënten, van hun huidige conditie en medicatie tot ingeplande afspraken en onderzoeksresultaten.

Via Health Cloud’s Timeline krijgen zorgverleners ook een compleet beeld van de ontwikkeling van een patiënt. In de Patient Caregiver Map kunnen contactgegevens bewaard worden, zoals van familieleden of andere specialisten die zijn betrokken bij de zorg.

Met behulp vsn Salesforce Health Cloud’s Today krijgen zorgverleners een melding als een patiënt bijvoorbeeld een afspraak heeft gemist of het tijd is om de medicatie aan te vullen.

Gebruikers kunnen al hun taken bijhouden vanuit één dashboard en hoeven niet meer te switchen tussen verschillende systemen. Daarnaast kunnen ze via Salesforce Chatter – een intern sociaal netwerk – elkaar op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen. Ook kunnen gebruikers makkelijk bepaalde patiëntengroepen onderscheiden en bedienen.

Salesforce Health Cloud is ontwikkeld in samenwerking met verschillende grote spelers uit de medische wereld, zoals Centura Health, DJO Global, Radboud UMC, UCSF, Mulesoft, Persistent Systems, Philips, Accenture, Deloitte en PwC.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond