Deel dit artikel
-

Salesforce stapt in e-commerce met overname van Demandware

Salesforce neemt het Amerikaanse e-commerce platform Demandware over voor 2,8 miljard dollar. Daarmee betreedt de Amerikaanse CRM-reus voor het eerst het terrein van e-commerce.

Salesforce betaalt voor het beursgenoteerde Demandware 75 dollar per aandeel. Dat is ruim boven de marktwaarde van het bedrijf van 1,87 miljard dollar.

Volgens Demandware CEO Tom Ebling past zijn bedrijf bij Salesforce, omdat beide bedrijven sterk ‘klantgericht’ zijn.

Salesforce begon ooit met klantrelatie systemen, maar waaiert de laatste jaren steeds verder uit, onder meer naar analytics. Met de overname van Demandware gaat Salesforce de concurrentie aan met partijen als Shopify.

Demandware bestaat al sinds 2004 en is gevestigd in Burlington, Massachusetts. De producten worden alleen via de cloud aangeboden. Het bedrijf heeft zo’n 200 retailers als klant, waaronder namen als Hallmark, L’Oreal, Adidas en Motorola. In 2012 haalde het bedrijf met de beursgang 88 miljoen dollar op.

In 2010 opende Demandware een kantoor in Utrecht, destijds onder leiding van Remco Siereveld (nu Oracle).

De overname van Demandware is de grootste uit de geschiedenis van Salesforce, dat dit jaar alleen al MetaMind en PredictionIO overnam.

Gartner schat de markt voor e-commerce platforms op 8,5 miljard dollar in 2020.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond