Samenwerking Lycos en grootste online film database

Lycos Europa en de Internet Movie Database (IMDb) hebben een verkoopovereenkomst afgesloten. Voor onder meer Nederland doet Lycos voortaan exclusief de advertentieverkoop voor IMDb. IMDb heeft in totaal meer dan 38 miljoen unieke bezoekers per maand.
Met de overeenkomst besteedt het Amerikaanse IMDb haar Europese advertentie verkoopactiviteiten uit aan een partij die pan-Europees actief is. In tegenstelling tot een andere grote internet portal als Yahoo heeft Lycos een uitgebreid netwerk van Europese websites, dat strekt van Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Engeland tot Nederland, Italië, Oostenrijk, Zweden, Spanje en Zwitserland. Lycos heeft websites in acht verschillende talen. In totaal bezoeken maandelijks ongeveer 28 miljoen personen de verschillende Lycos websites.
IMDb heeft een database van meer dan 796.000 zoekbare films en televisieprogramma’s. Daarnaast biedt de site zo’n 2,1 miljoen overzichten van filmcasts en crews. Daarmee is de IMDb naar eigen zeggen de meest omvangrijke bron van informatie over amusement.
Vooralsnog zal Lycos geen content van de IMDb site op haar lokale portal sites, waaronder de Nederlandse, plaatsen, zegt Ina Kruse van Lycos Europa tegen Emerce. “Momenteel zijn daar nog geen concrete plannen voor.” De samenwerking heeft in eerste instantie dan ook alleen gevolgen voor de benadering van adverteerders. “Met IMDb breiden we het Lycos advertentienetwerk uit.” Content over film en televisie pas volgens Michael Rohowski, CSO Lycos Europa, goed bij het soort content dat Lycos aanbiedt.
Lycos heeft in totaal 16 zogenaamde ‘channel partners’ waarvoor ze de advertentieverkoop doet. Andere partners zijn onder meer About.com en Map24.com.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond