Deel dit artikel
-

Sander Schouten (Beyond Sports): ‘Door met verschillende platformen te ‘praten’, kun je sport goed presenteren’

Met hun realtime gamified simulaties van sportwedstrijden prijkte Beyond Sports bovenaan het lijstje van Sony, dat het data- en visualisatiebedrijf uit Alkmaar vorig jaar overnam. Mede door de schaalvoordelen en aanpalende diensten die het Japanse concern biedt, kan sport verder de nieuwe wereld ingebracht worden. “Jongere generaties willen sport op een andere manier consumeren”, zegt Beyond Sports CEO en medeoprichter Sander Schouten.

Tijdens de live-ijshockeywedstrijd afgelopen maart tussen de Washington Capitals en New York Rangers, een grote klassieker in Amerika, liep realtime op de kanalen van Disney een geanimeerde gameversie mee met karakters uit de populaire cartoonserie Big City Greens. Gemaakt door het Alkmaarse Beyond Sports. “Je keek naar een soort gamecartoon”, vertelt Schouten. “Maar dan wel eentje die parallel liep met de werkelijke wedstrijd die live op televisie werd uitgezonden door broadcaster ESPN.” Het bereik van de virtuele simulatie schat ESPN op ‘1,2 miljard eyeballs op de socials en nieuwskanalen’.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!