Deel dit artikel
-

Sanoma in zee met WebAds

Uitgever Sanoma laat de reclame voor Vrouwonline voorlopig door Webads verzorgen. Het betreft een proef tot eind van het jaar, mogelijk dat Webads daarna meerdere sites van Sanoma van reclame mag voorzien.

Vrouwonline was de enige site van Sanoma waarvoor Ilse nog de reclame verzorgde. Ilse was in het verleden door VNU aangewezen om zowel de tijdschriften online te brengen als ze commercieel te exploiteren. Ilse maakte er geen geheim van dat het moeite had met die opdracht. "Niet alle titels zijn online te exploiteren", zei directeur Paul Molenaar al eerder in een interview met Emerce. Tijdens een reorganisatie eerder dit jaar besloot Ilse om zich niet meer te richten op de online exploitatie van de de Sanoma-titels, met uitzondering van onder meer Vrouwonline.

Sanoma schakelde toen AdLink in voor de verkoop van reclame op de sites. Het bedrijf heeft voor ongeveer veertig titels een website, waaronder Libelle.nl, Panorama.nl, Playboy.nl, Kijk.nl, Fancy.nl en Margriet.nl. Hoe het Sanoma vergaat met de verdere uitbouw van de online activiteiten wil het voorlopig niet zeggen. Op de eigen site geeft het nog hoog op over de mogelijkheden van blad en site. "Internet vergroot de interactiviteit tussen de lezer en het blad, geeft informatie op maat en kan verschillende service-aspecten heel gericht aanbieden." Bovendien kan het community-gevoel versterkt worden rond een titel, aldus Sanoma.

Een woordvoerster van het bedrijf zegt dat Vrouwonline per 1 oktober op proef is ondergebracht bij Webads. Mocht dit bevallen dan "overweegt" Sanoma om meerdere sites van reclame te laten voorzien door Webads. Of de vraag of dit duidt op ontevredenheid over AdLink, reageert de woordvoerster ontkennend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond