Deel dit artikel
-

Sebastiaan Moesman nieuwe CEO van Improve Digital

Sebastiaan Moesman, de voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, wordt per 1 juni de nieuwe CEO van Improve Digital.

De oprichters Joëlle Frijters (CEO) en Janneke Niessen (CIO) doen een stap terug en worden strategische adviseurs van de raad van bestuur. Dat doen ze negen jaar nadat ze het bedrijf oprichtten. In een reactie aan deze uitgave laten ze weten zich op andere, nieuwe initiatieven te gaan richten. Het is nog niet duidelijk of het duo samen gaat ondernemen.

De eigenaar van Improve Digital, het Zwitserse Swisscom, belooft ook tien miljoen euro extra te investeren in de technologieleverancier voor uitgevers. Zij gebruiken het Nederlandse systeem om de reclameruimte op hun sites op geautomatiseerde wijze te exploiteren (jargon: programmatic, SSP).

Swisscoms toezegging werd al gedaan voordat Moesman werd aangesteld.

Na het vertrek van Frijters en Niessen zal nog een Chief Product Officer worden aangesteld.

Moesman richtte eind jaren negentig Advalue op, dat later Reddion werd. Dat verkocht hij aan WPP. Binnen diens dochterorganisatie WPP bekleedde hij later via verschillende leidinggevende functies.

Improve Digital heeft kantoren in Londen, Amsterdam, München, Antwerpen, Parijs, Milaan en Barcelona. De onderneming heeft een omzet van rond de 150 miljoen euro en meer dan tweehonderd werknemers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond