Deel dit artikel
-

Selektvracht past bezorgtijden aan

Selektvracht heeft ten behoeve van internetwinkels zijn bezorgtijden aangepast. Sinds 1 augustus hebben consumenten de keuze uit drie tijdvakken waarbinnen ze hun pakket kunnen laten afleveren.

Tot op heden waren dat er twee. Voortaan kunnen consumenten kiezen tussen de smallere tijdvakken van 11:00 tot 15:00 uur of van 14:00 tot 18:00 uur en van 18:00 tot 21:00 uur. De eerste internetwinkel die zijn klanten de verruimde
afleveropties gaat bieden, is Wehkamp.nl.

Naast de aflevering in drie tijdvakken, biedt Selektvracht ook de mogelijkheid tot afleveren op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur en kunnen pakketten worden bezorgd op één van de ruim 750 DHL Servicepoints verspreid over heel Nederland. Selektvracht belevert deze DHL Servicepoints, die vaak gevestigd zijn in gemakswinkels.

De bezorger rolt momenteel een naar eigen zeggen ‘aanzienlijk investeringsprogramma in ICT’ uit. Dit programma omvat naast verruiming van tijdvakken voor aflevering ook het gebruik van handterminals. Daarmee wordt onder meer elke aflevering geregistreerd, waardoor de track-en-trace-mogelijkheden worden geoptimaliseerd.

Op termijn komen er volgens het bedrijf meer innovaties die het bestelgemak van (internet)consumenten moeten vergroten.

Deel dit bericht

7 Reacties

Bas van der Veeken

Erg fijn. De meeste mensen werken overdag. En nu er steeds meer via internet besteld wordt is het alleen maar fijn. Ook voor de bezorgers denk ik, welke minder voor een lege deur komen te staan.

janet

Vraag mij af of dit voor de kleine webwinkelier een aantrekkelijke partner is. Dit omdat wehkamp en een paar andere grote spelers ook met selectvracht verzenden. Bij een grote drukte gaan de pakketten van wehkamp en de andere groten voor!!!! Denk aan de drukke tijd sinterklaas, kerst e.d. De pakketten van de kleinere webwinkeliers blijven dan veelal langer liggen, omdat wehkamp e.d. een speciaal contract hebben afgesloten met selectvracht, dus de pakketten van kleine ondernemer worden dan niet binnen 24 uur afgeleverd.

wim

Dit is dus pertinent NIET WAAR, ook de pakketten van de kleinere webwinkeliers worden gelijk aangeboden met de wehkamp, kpn,bol.com,ppo,Cristien le duck ,tommy teleshopping enz,enz.lijkt me logisch als de pakketten van de kleinere webwinkelier tegelijkertijd worden aangeboden of denk je dat de bezorgers hier een extra ritje van maken.

Nowjustme

Vanuit de bezorger geredeneerd is dat erg zwaar.
De hele dag aaneengesloten werken, wordt vliegen gezien de bezorgtijden:
tijdvakken van 11:00 tot 15:00 uur of van 14:00 tot 18:00 uur en van 18:00 tot 21:00 uur.
Van 11.00 tot 18.00 zijn 2 routes, de tweede begint om 14.00 uur terwijl de eerste eindigt om 15.00 uur. Aan het eind van de dag kom je dan een uur werktijd/rijtijd/bezorgtijd tekort voor een even groot aantal pakketjes dat in de maatstaf van 8 uur bezorgen gehaald moet worden ( 2x 4 uur maar nu dus 2x 4 uur minus dat ene tussenuur is 7 uur.
Eens kijken waar het schip strand. Want de bezorger heeft met zijn zware werk echt wel een lunch nodig.waar helaas geen tijd meer voor is.

Paul

Beste mensen, ik ben al anderhalf jaar werkzaam voor Selektvracht als vervoerder in de regio Gelderland. Sinds kort zijn de handhelds ingevoerd (zeer handig, alhoewel ze nog wel eens kuren vertonen). Een andere invoering is inderdaad de verschuiving in tijdvakken, deze tijden zijn voor de bezorgers en ontvangers veel gemakkelijker. NOWJUSTME heeft het trouwens fout, er zijn geen 2 tijdvakken per dag meer, één maar dus je hebt tijd genoeg om te bezorgen (als je een avondroute 18.00-21.00 erbij doet dan heb je wel 2 tijdvakken maar genoeg tussentijd uiteraard) en om even terug te komen op JANET, de grotere bedrijven (Wehkamp, Zalando e.d.) worden echt niet voorgetrokken. De grootte van je pakket heeft wel te maken met de levertijd, grotere pakket worden vaak apart geleverd. Wehkamp heeft vrijwel altijd (enkele uitzonderingen daar gelaten) kleine pakketen (kleren) dus deze word makkelijk en snel bezorgd, dit is bij de andere bedrijven niet het geval.

MVG,

Paul

marja

jammer is dat men aan de deur komt niemand thuis vind en dan gewoon de volgende dag om dezelfde tijd terug komt. Blijkbaar kan de bezorger niet bedenken met werkende mensen te maken hebbent en het na 18:00 gaat proberen. Het zou handig zijn dat men net als bij tnt kunt reageren online en een dag voor bezorging kunt uitzoeken. Men kan wel bellen tussen 09:00en 17:00u maar ook dan is het telaat voor de volgende bezorging aangezien men voor die tijd niet thuis is. Al met al flink waardeloos. Ik werk ben niet thuis kan niet opendoen moet getekend worden kan geen dag aanpassen.

regina

Voor de eerste keer in contact gekomen met het bezorgen van een pakketje via selekt vracht !!! Er was gewoon iemand thuis masr de bel niet gehoord hoewel de bel het gewoon doet !!! Wat ons tegen valt het pakketje werdt gelijk terug gestuurd !!! Geen berichtje even door de brievenbus gedaan om door tegeven wij komen die tijd en dag weer !!!! Dat valt ons tegen !!! Het kan ook iets gemakkelijker naar de klant toe !! Wij hopen op verbetering !!! Met vriendelijke groet !!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond