Deel dit artikel
-

Shake-out

Qineboko.nl
Het "eerste virtuele reclamebureau van Nederland" houdt het tijdelijk voor gezien, een continue stroom opdrachten bleef uit. Maar "het is een dip van tijdelijke aard", aldus het bureau. Qineboko was een idee van reclamebureau Neboko en Qi. Op de site vroegen adverteerders om een campagne voor een bepaald merk, belangstellenden konden voorstellen doen.

MM Building
MM Building BV, verantwoordelijk voor de horeca-activiteiten in het voormalige Oininio gebouw, legde het loodje. Al snel daarna kwam MagicMinds met een bijstelling van de eigendomsstructuur. De directie werd aangevuld met twee nieuwe investeerders; kapitaalverschaffer NesBIC trok zich terug. Het Oininio gebouw was ook toneel van een stevige shake-out onder het personeel: van de 130 medewerkers van begin dit jaar zijn er nog maar 25 in dienst.

Idea Factory
Verliest zijn zelfstandigheid en gaat door als onderdeel van Escador, het internetbedrijf dat de licentie had voor de denktank Idea Factory. Escador kwam zelf in moeilijkheden en moest de vestiging in Frankrijk sluiten en 33 van de 150 medewerkers ontslaan.

Razorfish Nederland
Met stille trom vertrokken. Razorfish, een van de meest bekende webbureaus ter wereld, stootte de Nederlandse vestiging in december af. Een week later werd het faillissement uitgesproken. Het Amerikaanse Razorfish verkeert al enige tijd in problemen, om teruglopende omzet en verlies tegen te gaan reorganiseerde het bedrijf al vorig jaar. Vestigingen in Helsinki en Milaan werden toen gesloten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond