Shazam biedt ‘homepage takeover’

Shazam introduceert een nieuwe reclamevorm: de Brand takeover. Adverteerder kunnen tegen betaling zeker een kwart van het openingsscherm van de app overnemen.
Zelf noemen ze het een ‘high-impact ad product’. Gebruikers van de muzikale luisterapp zouden het een irritante afleidingsmanoeuvre kunnen noemen.
Merkadverteerders, want daar richt Shazam zich op, kunnen voor een onbekend bedrag de homepage in een land voor de duur van een hele dag kopen. Ze zien hun merkboodschap ook nog verschijnen in de pagina met het zoekresultaat. Dit gebeurt, volgens eigen opgave, 25 miljoen keer per dag.
Eerste publieke proeven hebben reeds plaatsgevonden in de VS, Engeland, Australië, Oostenrijk, Italië, Roemenië en Rusland. Het bedrijf biedt deze homepage takeover vanaf nu wereldwijd aan.
Foto: Jordan Cameron (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Serdal Sayar - WebAds
Exclusief verkrijgbaar bij WebAds Amsterdam 😉
Erwin Boogert
Dank voor je aanvulling.