Deel dit artikel
-

Shazam breidt uit met AR voor merken

Shazam breidt zijn app uit met augmented reality en richt zich daarmee specifiek op adverteerders. Het werkt een beetje zoals beestjes jagen met Pokémon Go, maar dan met merkuitingen.

De nieuwe feature wordt eerst in de Verenigde Staten aangeboden en zal later ook naar andere markten worden uitgerold. Voor de techniek wordt samengewerkt met Zappar, ook uit Engeland.

Drankproducent Beam Suntory is het eerste bedrijf met wie Shazam de AR-functie inzet. De ervaringen worden in een later stadium gedeeld met andere marktpartijen om hen op te warmen voor het idee ‘adverteren met augmented reality’.

Kopers van Hornitos Tequila kunnen de verpakking van de drank vanaf april gaan camerascannen met Shazam. Op hun scherm zien ze vervolgens een spel waarmee de speler punten kan verdienen. Verdere details van de campagneopzet geven de partijen nog niet.

Zappas’ technologie kan worden gebruikt om allerlei fysieke objecten scanbaar en interatief te maken. Interactie wordt breed gedefinieerd, want omvat spelletjes, onscreen 3D-animaties, productvisualisaties maar ook 360 graden-video.

Foto: Pedro Pinto (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond