Deel dit artikel
-

Site voor kortingscodes kent krachtige start

De site actiecode.nl, die net in de lucht is, zucht onder de vele belangstelling. Medeoprichter Jochem Vroom denkt vrijdag, 4 dagen na de lancering, 20.000 unieke bezoekers te trekken.

De website lag er net even uit vanwege de drukte. Dat zegt al genoeg.”  Vroom, die de site samen met Jelle van der Bij begon vanuit het bedrijf Imbull, somt de cijfers op. De eerste dag waren er 400 unieke bezoekers, de twee opeenvolgende dagen mocht de site op 2.000 bezoekers per dag rekenen. “We mikken, nu we geïndexeerd zijn door Google, op 20.000 dagelijkse bezoekers.”

De site geeft een overzicht van allerhande kortingen die online te krijgen zijn. Onder meer op bijvoorbeeld boeken van Bol.com of een korting bij modeketen H&M. De markt voor dit soort sites lijkt in Nederland langzaam aan populariteit te winnen. Over de grens, bijvoorbeeld in Het Verenigd Koninkrijk, bestaan inmiddels honderden grote en kleine websites die overzicht geven van kortingscodes.

Afiliate marketing

Het verdienmodel is gebaseerd op affiliate marketing De medeoprichters van actiecode.nl krijgen commissie uitbetaald voor de verkopen die de site genereert. Hoeveel bezoekers daadwerkelijk gebruik hebben gemaakt van een korting, dat heeft Vroom nog niet duidelijk: “We zien wel dat een boek bij Bol.com tot de populairste korting behoort. Dat product is via onze site een tiental keer verkocht.”

Gebruikers hoeven zich niet te registeren, maar kunnen wel hun e-mailadres achterlaten als ze op de hoogte willen blijven van de kortingen van een of meerdere bedrijven. Vroom: “Dat gaat ook erg hard. Na de eerste 4.000 bezoekers, hadden we 420 e-mailadresinschrijvingen. Dat is ongeveer een conversie van 12 procent, boven alle verwachtingen.”

Succesfactor

De oprichter had rond de 30 inschrijvingen verwacht. Donderdag zag hij dat het een veelvoud daarvan was. “Toen schrok ik een beetje. Ik denk dat het heel toegankelijk is. En dat dat de succesfactor is.”

De e-mailadressen worden niet verkocht. “De consument moet zich makkelijk kunnen in- of uitschrijven. “We doen niks met die data en vragen alleen het e-mailadres en een naam. Geen geslacht of andere gegevens, we houden het zo simpel mogelijk. Daar hebben we lang over nagedacht.”

Nieuw jasje

De initiatiefnemers zitten ook achter de bekende kortingsite kortingscode.net. Hierop komen rond de 4.000 bezoekers per dag. Vroom: “Met kortingscode.net konden niet alles maken wat we wilden maken. We zijn daarom de nieuwe site gestart.”

Voor de nieuwe site wil Vroom ook adverteren in print, met kortingen van de grote klanten. Dit om grotere aantallen te trekken.

Bron foto: Nieve44/La Luz (CC)

Deel dit bericht

39 Reacties

Gijs Vroom - Emerce

Nee! Het is geen familie.

Jochem Vroom

Hahaha

Maurice Buijs

Leuk dat er een goede collega bij komt op deze online coupon wereld. Door deze media inspanningen zien wij ook enorme stijgingen. Succes met actiecode. Maurice – <a href=" http://www.actiepagina.nl">Actiepagina.nl</a&gt;

Jochem Vroom

Zucht…

Willem

Jammer dat je zelf geen codes toe kan voegen. Dat vind ik juist de kracht van die buitenlandse site. Die hebben veel meer code's.

Frim Vroem

Typisch zo'n ex-medewerker. Concept afzien van klanten en vervolgens gaan concurreren met andere publishers. Zanox treed eens op!  http://www.linkedin.com/pub/jochem-vroom/7/400/8a1

WouterN

Toffe site, echt een professionele aanpak heren! Snel servertjes bij kopen ;) Veel succes!

Jochem Vroom

@ Willem -> Komt eraan, we willen hoe dan ook alle codes bemachtigen en plaatsen. @ Frim -> zanox had destijds in NL geen publisher op dit gebied, sterker nog toen bestond het nauwelijks in nl (zie google trends) De markt is sinds 1 januari verviervoudigd. Ps. Waarom niet onder een naam en e-mail adres posten? @ WouterN -> Zaten nog een paar foutjes in waardoor de site het slecht trok, server scheen het wel te trekken, maar het probleem zat hem in de database. (alhoewel niet mijn expertise)

nick

Hele mooie site Jochem! Meer aandacht voor deze markt is altijd welkom. @Willen die bestaat al een tijdje namelijk http://www.koopem.nl

Rudy

@Jochem Gefeliciteerd met het succes. 4.000 bezoekers moet je toch echt wel met ??n server kunnen oplossen. Zou dus eerst maar eens je mysql queries analyseren als het je database is.. EXPLAIN doet wonderen.

Jon

Nou en!

Jeroen

Ben eens even gaan kijken op de site imbull.com, het bedrijf van Vroom, en zie daar toch hele andere getallen staan: "Our biggest website is yet to launch september 1st: actiecode. We are are aiming at 6000 – 12.000 visitors a day. " Klaarblijkelijk zijn de doelstellingen nu al fors aangepast, naar 20.000 per dag, als ik dit artikel lees. Ook mooi dat het bedrijf actief stelt te zijn in "50+ landen" en nu al stelt 3,5 miljard bannerviews te generen elke 6 maanden. Overdrijven is ook een vak.  Toegegeven, mooi dat ze zoveel aandacht weten te krijgen voor hun nieuwe site, die niets anders is dan een verzameling van links waarmee geld verdiend wordt en waar alle acties die hen geen geld opleveren massaal missen. Marketing zit uitstekend in elkaar, en dat is ook een vak.

dennis

ja…vooral boeken van bol.com waar je misschien een euro per boek krijgt.we praten over aanbiedingen dus van enige winst kun je nauwelijks praten denk ik.

Jelle van der Bij

@ Jeroen Ik weet niet wie je bent, maar je hebt denk ik de neiging om voor jezelf klein te denken, en getallen die je niet kan bevatten af te doen als niet mogelijk en dus overdreven. Bedankt voor je complimenten wat betreft de marketing. Consument blij, webshops blij, wij blij.  Doelstellingen zijn inderdaad aangepast.

Gijs

Hej vd Bij, niet zo happen je lijkt de tupperware koning van het HDO wel:)

Tom Weering

Weer een vage advertentie. Ik denk ik maar stop met emerce, ik had m'n lidmaatschap op het blad al opgezegd maar de website heeft blijkbaar z'n verdienmodel tegenwoordig gericht op domme mensen. Dit soort verkapte en stiekeme advertenties komen bij mij over als een grove belediging en zijn ?berhaupt journalistiek onwaardig.

Danny Mekic

?De website lag er net even uit vanwege de drukte. Dat zegt al genoeg.?  Over de hosting; ja :')

Klaas

@Tom Weering  Dat andere mensen dit niet zien blijft mij ook verbazen…

Jeroen

@Jelle, nou maak je geen zorgen, ik kan getallen redelijk goed bevatten. Ik denk eerder dat jullie er weinig van snappen en ervan houden wat nulletjes toe te voegen Voor de grap eens navraag gedaan bij 2 affiliate marketing bureaus waar jullie – volgens de imbull.com site – mee samenwerken. Wat blijkt? Jullie omzet aldaar wordt 'aan de kleine kant' genoemd, en de heer Vroom staat er niet al te goed bekend. Maar succes met al jullie miljarden views. Jullie rijden vast al in Masarati's en wonen in peperdure huizen.

steenberger

ziet er goed uit maar wat een spammy opzet, hoop dat google eens langskomt: Belangrijke termen in combinatie met {bedrijfsnaam} voor onze zoekfunctie: {bedrijfsnaam_alternatief}, www.{bedrijfsnaam}.nl, actiecode, actiecode {insert more spam} oftewel, ze proberen bergen verkeer uit Google te halen straks maar groot deel van de bedrijven hebben ze simpelweg geen kortingen of acties voor; kansloos daarnaast apart dat emerce hier aandacht aan schenkt, dit is kortingscode site nr. >100

Jochem Vroom

@Jeroen, het spijt me om je te melden dat onze statistieken kloppen, stuur anders een e-mailtje dan stuur ik je een screenshot toe!  Succes verder met de eigen projecten & activiteiten!

Sjaak

Vriendjespolitiek heet dat!

Leo van der Steen

Ik snap niet dat aan deze lancering extra aandacht wordt besteed.Elke week wordt er de laatste tijd wel weer een nieuwe Nederlandse kortingscode website gelanceerd. Dus van echte nieuwswaarde is hier geen sprake. Lijkt me daarom dat er voor dit bericht goed betaalt is of dat het toch ordinaire vriendjespolitiek is. Feit is dat google de externe link naar actiecode.nl op deze pagina wel waarderen kan. Hier was Actiepagina.nl trouwens in het nieuws, in een soortgelijk bericht: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2956634

dennis

bovendien hebben ze bijna elke adverteerder erin gezet. maar slechts een handje vol heeft daadwerkelijk een aanbieding/actie.leuk bedacht maar weinig nieuws waarde.

sjaak

Wat kost zo een verkapte advertentie dan? Ik ben ook wel geinteresseerd.

Jannemiek - Emerce

@Sjaak en anderen Een betaalde advertentie is het niet. Wellicht geen hele hoge nieuwswaarde, maar de trend, dat er (na de US en het VK) steeds meer kortingssites in Nederland ontstaan wordt prima onderstreept door dit artikel.

Marijke

In dat geval zou een algemeen artikel met de kracht van online kortingsbonnen een hoge nieuwswaarde hebben, het is mij helaas ook te vaak opgevallen dat er artikels worden geplaatst waarbij ik een negatief onderbuik gevoel krijg.  Het omschrijven van de trend Jannemiek, is een artikel met nieuwswaarde. Wat zijn de cijfers, vergelijkingen met het buitenland, in welke branche loopt het storm (zoals bij attractieparken bijvoorbeeld) etc. etc. Dit artikel geeft (net als voorgaande artikelen over zogenaamde kortingensites) nul komma nada weer, dat kan naar mijn bescheiden mening een gemiddelde stagiaire nog beter.

Ruben van Diermen

Site ziet er netjes uit, ben inderdaad ook van mening dat het wel een promoot-je-site-bij-emerce wordt.En weinig nieuws…..

Philip de Zwaan

Het is een nieuwsbericht met weinig nieuws. Zo ken ik ook http://www.korting.nl http://www.alletoppers.nl http://www.aanbieding.nl en zo kan ik nog wel even doorgaan.

maarten

"Een betaalde advertentie is het niet. Wellicht geen hele hoge nieuwswaarde, maar de trend, dat er (na de US en het VK) steeds meer kortingssites in Nederland ontstaan wordt prima onderstreept door dit artikel. "  Kom op Jannemiek, dat kan je niet menen. Als het echt de bedoeling is een objectief journalistiek stuk over een trend te schrijven dan ga je niet een hallelujaverhaal over 1 enkele website schrijven. Er staat geen algemeen woord over deze niche in je hele verhaal, nergens wordt de trend in het landschap van kortingssites geschetst. Het gaat van begin tot eind over 1 enkel bedrijf.

Tom Weering

@Jannemiek Starkenburg: Dit is 100% ZEKER een simpele advertentie voor DOMME mensen.

Frank K

Drie problemen met deze overigens prachtig uitziende site:1. het is zoekmachine vulling (lees: vervuiling). Een google ban zou op zijn plaats zijn2. er wordt SEO toegepast op merknamen die daar niet van gediend zijn. Twee van mijn opdrachtgevers geven uitdrukkelijk te kennen dat ze geen zaken willen doen met sites die op hun naam SEO toepassen en zo trachten -via affiliate marketing – geld te verdienen.3. de affiliate marketing bureaus waarmee deze site samenwerkt zouden hard moeten optreden tegen deze parktijken indien ze hun adverteerders serieus nemne. Maar goed, dat zal wel weer niet gebeuren. Ik ga wel even de 2 genoemde klanten attenderen op de praktijken van deze site @emerce: doe eerst eens wat onderzoek naar dit type sites voordat er klakkeloos een persbericht wordt geplaatst. Bel eens, check eens. Dat prik je zo door deze luchtbel.

A Ter Duin

Wat een oer hollandse centen jaloezie is hier weer te vinden, in heel de wereld heb je duizenden van deze websites. In Frankrijk (mijn thuismarkt) is dit al 4 jaar volop aan de gang!! Dat een kleine Nederlandse ondernemer (een jongen van 26 jaar nota bene!) eindelijk een mooie coupon-site op tafel legt heeft voor MIJ nieuwswaarde.  Hoe belachelijk dit hele artikel vol met reclame ook is geschreven. (daar moet ik anderen toch gelijk in geven)  Au revoir,

Henri

Wat is nu de toegevoegde waarde van zo'n couponsite? Dat ik iets koop waar ik niet op zit te wachten?

Radar

Bezoek deze site eens en vergelijk het met actiecode.   http://www.myvouchercodes.co.uk  Actiecode is een 1 op 1 kopie zelfs de in the Press pagina en de promotie actie onderaan op de site is gejat. Knap hoor! 

Nico

Ik hoop dat het Google spamteam ook langskomt, allemaal automatisch gegenereerde pagina's zonder toegevoegde content.

Darren

Ik heb het probleem niet te zien met coupon sites. Ze bieden de consument een kans om geld te besparen en de winkels een kans om een betere verkoop te krijgen / verhoogde blootstelling. Hier in het Verenigd Koninkrijk de markt is zeer hevig en kan ik alleen maar zien dat het verspreiden van heel europa! take http://www.promotionalcodes.org.uk as an example, they have up to date coupons and content.

Mathijs

Het blijft moeilijk te bepalen welke strategie het beste is om kiezen, de ene zorgt voor veel verkeer omdat er veel verschillende shops online staan de andere bepaald meer de inhoud van je site voor de bezoeker! Ook is er het voordeel van van de shops alvast plaatsten dat als er wel een code online komt je met niet al te veel werk de code online hebt staan.. Wij van kortingscode-shop hebben er voor nu voor gekozen de inhoud belangrijker te vinden dan de een hoog weigeringspercentage.. 

Chantal

Mathijs, zijn jullie inmiddels met deze website gestopt? Er zijn nog een heleboel links naar toe. Jullie website scoort zelfs op kortingscode, haha.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond