Deel dit artikel
-

Slechte data-integratie funest voor crosschannel marketing

Slechte data-integratie is funest voor het succes van crosschannel campagnes. Maar weinig bedrijven hebben het overzicht, stelt Forrest Consulting vast in een studie die in opdracht van IgnitionOne werd uitgevoerd.

Maar 27 procent van de ondervraagde marketeers beschikt over meetinstrumenten waarmee ze een compleet beeld kunnen krijgen van alle marketingkanalen die worden aangesproken, of dat nu mail, search, display (advertenties) of sociale media zijn. Minder dan 30 procent volgt klanten langs alle touchpoints met behulp van cookies.

Succesvolle campagnes leveren echter wel degelijk resultaat op, met een omzettoename van tien procent of meer.

De marketeers hebben zelf de indruk dat ze best goede campagnes draaien, maar Forrester stuitte vaak op tegenstellingen. Het gebrek aan inzicht in klantengedrag komt voor bij twee derde van de ondervraagde marketeers.

Forrester zegt dat metingen altijd centraal moeten verricht en IT- en marketingafdelingen daartoe hun krachten nog meer moeten bundelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond