Deel dit artikel
-

Slechtste performancenetwerk in Nederland: 98 procent waste



Adverteerders moeten nauwkeuriger bepalen waar en hoe ze online displayreclame inkopen. Uit een vergelijkend onderzoek tussen premium- en performancenetwerken, gemeten door i-frames, blijkt namelijk dat Nederlands slechtste performancenetwerk 98 procent van de impressies nooit zichtbaar in beeld brengt.

Gemiddeld brengen (geautomatiseerde) performance netwerken 46 procent van hun ingekochte impressies niet in beeld. Bij Premium ligt dit getal aanmerkelijk lager, namelijk op 26 procent.

Dat is een van de vele conclusies die kunnen worden getrokken uit een branchebrede audit door onderzoeksbureau MeMo2. Met medewerking van mediabureaus Starcom en MEC werden tussen januari en november 2012 van 483 online campagnes, middels de zogeheten DMA-Pixeltechnologie, zijn de feitelijke prestaties onderzocht van 88 reclamenetwerken: tien performancenetwerken, een videonetwerk en 77 premiumnetwerken, zoals sitenetwerken van uitgevers als De Telegraaf en Sanoma.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!