Deel dit artikel
-

Smartphone- en tabletgebruiker drukt vaker op advertenties

Consumenten zijn eerder geneigd op advertenties te drukken op een smartphone of een tablet dan op een desktopcomputer. Dat zegt Marin Software in een nieuwe studie.

Eind dit jaar komt een kwart van de kliks op advertenties in de VS van smartphones of tablets, aldus het rapport State of Mobile Search Advertising in the US 2012.

In januari van dit jaar was dat nog maar vijf procent, maar de consument raakt snel gewend. Smartphones nemen daarbij de leiding (72 procent meer kliks), op de voet gevolgd door desktops (31 procent).

Marin Software adviseert adverteerders dan ook om hun boodschappen veel meer te richten op mobiel gebruik en waar mogelijk websites te optimaliseren. Bedrijven dienen ‘anders te denken’ als zij gebruikers mobiel benaderen.

Qua conversie staan desktop pc’s nog wel bovenaan met 5,2 procent. Smartphones komen niet verder dan 2 procent en tablets doen het iets beter met 4,9 procent. De grootte van het scherm lijkt daarbij doorslaggevend te zijn.

Deel dit bericht

1 Reactie

moes

Als ik kijk naar adsense reklame en bijvoorbeeld banners op websites. Deze worden tegenwoordig zo geplaatst dat je als smartphone of tablet gebruiker vaak per ongeluk op zo’n banner drukt.

Dus ik vind dat ze moeten kijken naar conversie en niet naar clicks.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond