Deel dit artikel
-

Snapchat wordt het tweede scherm

Snapchat ontwikkelt zich steeds meer tot een medium voor live streaming: 12 miljoen mensen wereldwijd blijken zondag via de chatapp MTVs Video Music Awards te hebben gevolgd. De waarderingen waren hoger dan die van de officiële uitzendingen.

Via de televisie keken 9,8 miljoen mensen naar onder meer Justin Bieber, Nicki Minaj met Miley Cyrusd en Kanye West, die zich kandidaat stelde voor het Amerikaanse presidentschap.

Via Live Story op Snapchat werden vooral korte fragmenten bekeken, van enkele minuten. Kijkers kregen zo onder meer een blik achter de schermen.

Viacom had Taco Bell, Covergirl en Verizon als adverteerders. Hun reclames tussen de (gedeelde) videoclips door zouden goed zijn bekeken.

Volgens Jeff Lucas, hoofd verkoop en marketing van organisator Viacom Media Networks, blijkt de combinatie goed te werken. ‘De dagen dat mensen via één kanaal kijken is echt voorbij, het een hoeft het andere niet uit te sluiten,’ vertelde hij aan Digiday.

Dit jaar keken er niettemin minder mensen naar de reguliere uitzending dan vorig jaar, maar digitale media waren volop aanwezig. De Video Music Awards  genereerden meer tweets dan elk ander evenement, op de Super Bowl na.

Het was overigens niet het grootste live-evenement via Snapchat. Het bedrijf creëerde afgelopen zomer al een apart kanaal voor ramadangebeden in Mekka. Het initiatief hiervoor kwam weliswaar uit de moslimgemeenschap, maar Snapchat faciliteerde hiermee honderden livestreams.

Viacom wil nu meer met Snapchat gaan doen. Dochter Comedy Central heeft vier shows aangekondigd die exclusief via Snapchat te zien zijn.

Deel dit bericht

1 Reactie

Job

Uhh wordt Snaochat daarmee niet het eerste scherm? Immers, op snapchat kijkt met de “samenvatting” en dan kijkt men niet meer de hele show op TV. De show op TV live volgen en tegelijkertijd de zelfde fragmenten op snapchat nogmaals zien lijkt me wat overkil.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond