Deel dit artikel
-

Snelle groei voor modeplatform Otrium

Het Nederlandse modeplatform Otrium streeft dit jaar naar een kleine verviervoudiging van de omzet, evenals winstgevendheid voor de Nederlandse operatie. “Op beide punten liggen we voor op schema,” zegt co-CEO Max Klijnstra in het nieuwe nummer van Emerce.

Otrium is een marktplaats waar bekende en opkomende modemerken overgebleven voorraden tegen betaling aanbieden. Belangstellenden, fashionlovers, hoeven niet meer stad en land af te reizen, letterlijk, om de hand op outlet-artikelen. Otrium neemt daarbij de volledige afhandeling voor zijn rekening, groeit met meer dan tienduizend ingeschreven leden per maand en tekent wekelijks nieuwe merken op.

Het bedrijf heeft onder meer een dashboard gebouwd waarin merken realtime hun voorraadstatus kunnen bijhouden en uitgebreide rapportages kunnen vinden. Bijvoorbeeld om tot op productniveau inzicht te krijgen in wat wel en wat niet goed loopt. “We weten eerlijk gezegd soms nog beter wat klanten willen, dan de merken zelf. Die werken voornamelijk met retailers die vrijwel geen klantdata terugleveren.”

Dat in Nederland zo’n miljard euro omgaat in outlet-mode is een voorzichtige schatting, zegt Klijnstra. Die zich wil blijven concentreren op de Europese markt. “De markt is hier enorm, we kunnen flink groeien. Bovendien hebben we hier de kruisbestuiving tussen merken. Het zal in ieder land makkelijker gaan, doordat we bestaande merkpartners meenemen en met een bredere basis beginnen. In België, waar we onlangs zijn gestart, gaat het ook harder dan dat het in Nederland ooit is gegaan.”

In Nederland rekent Klijnstra volgend jaar op zestig man personeel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond