Deel dit artikel
-

SNS Bank in zee met Q-Go voor selfservice

SNS Bank werkt sindskort met de online marketing en selfservice software van Q-go. SNS Bank zegt de Q-go software in te zetten om verder vorm te geven aan de retailstrategie van de bank. Verder wil SNS Bank met Q-go de dienstverlening op zijn website verhogen.

Door de Q-go service kunnen klanten van http://www.snsbank.nl snel en eenvoudig de juiste antwoorden op hun vragen. De e-service-communicatiesoftware van Q-go werkt met  vraag/antwoord-dialogen op basis van natuurlijke taaltechnologie  (NLP, natural language processing). Het bedrijf stelt door middel van taalonderzoek en gesprekken met klanten een bestand van een paar duizend modelvragen samen. Wanneer een gebruiker een vraag intikt, analyseert en ontleedt de software de vraag en zet hij deze om in één of meerdere modelvragen van gelijke strekking.

“Het juiste antwoord op een vraag geven is niet moeilijk als de vraag aan onze medewerkers gesteld wordt. Anders wordt dat als je een softwarepakket het juiste antwoord wilt laten geven op een vraag. Daarom hebben we eerst vooronderzoek gedaan. Functionaliteit en prijs waren daarbij de voornaamste criteria. Ook de mogelijkheid om de software op ons intranet te gebruiken vonden we belangrijk. Na dit vooronderzoek hebben we twee oplossingen geselecteerd, die we in de praktijk hebben getest. Q-go kwam daarbij als beste uit de bus,” aldus Evert Stobbe, projectleider selfservice-internet van SNS Bank.

“Doordat wij veel van onze diensten online aanbieden, bevat de website een grote hoeveelheid informatie. Een traditionele zoekmachine zou een lange lijst met resultaten geven, die de klantvraag meestal niet beantwoordt. De Q-go software analyseert de vraag en reikt, op basis van onze database, de klant het juiste antwoord aan. Naast het feit dat klantvragen snel en effectief worden beantwoord, verbeteren we met de software van Q-go ook de inhoud van onze website.”

Marcel Smit, directeur van Q-go: “De software van Q-go zorgt al bij veel van de grote financiële instellingen in Europa voor betere service én kostenbesparing. We zijn er trots op dat we nu ook SNS Bank tot onze klanten mogen rekenen. De keuze van SNS Bank voor onze software is de volgende bevestiging van onze toegevoegde waarde voor de bedrijven in deze branche.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond