Deel dit artikel
-

Sony: mobiele internetsites om films te promoten

Sony Pictures komt met mobiele internetsites die de release van nieuwe films en dvd's moeten gaan promoten. Bedoeling is dat er ook een mobiele internetportal komt waarop trailers te bekijken zijn. Ook zullen er interviews met de hoofdrolspelers bekeken kunnen worden op het mobieltje.

De mobiele portal wordt in de komende zes maanden gebouwd. Sony Pictures wil dat op de portal content komt van alle verschillende werkmaatschappijen. Sony Pictures wil de portal in eerste instantie gebruiken voor marketingdoeleinden en daarnaast wil het met behulp van de portal en de minisites een vaste relatie opbouwen met het bioscooppubliek.

De eerste mobiele internetsite van Sony Pictures wordt gelanceerd ter gelegenheid van de dvd-release van 'Hitch', een film waarin onder andere Will Smith (vooral bekend van 'Men in black') speelt. Daarna zal er iedere keer als er een nieuwe filmrelease is of een dvd gelanceerd wordt een mobiele internetsite gemaakt worden.

De plannen zijn volgens New Media Age (registratie verplicht) onderdeel van de Europese mobiele strategie van Sony Pictures. Wie de minisites of de portal wil bezoeken zal een sms'je moeten sturen naar een bepaald nummer. Wie dat doet, krijgt een code teruggestuurd. Met die code kan de portal-software op de mobiele telefoon worden geïnstalleerd en de portal geactiveerd.

Deel dit bericht

4 Reacties

Het Geweten

Euh…begrijp ik dit nou goed?Men mag(!) sony een SMS sturen (waarschijnlijk tegen X cent per bericht) ..dan kan ik portal software downloaden en instaleren, en vervolgens mijn dure mobiele bandbreedte gebruiken om reclame (trailers) van sony filmpjes te kijken?Mis ik iets? of betaal ik nu de reclame van Sony? Dat ik voor bijvoorbeeld een Playstation moet betalen van Sony…dat snap ik nog. Maar moeten betalen om reclame te zien??!!Ik zal het allemaal wel weer verkeerd begrijpen.

-

Aan het geweten;Je begrijpt het inderdaad verkeerd… het gaat hier niet om Sony, maar om SonyPictures, een filmmaatschappij. Zij maken dus voor elke film/dvd release een aparte mobiele internetsite. Je kunt dus traliers van de film bekijken en intervieuws met acteurs (even goed lezen he) En volgens mij is dat smsje sturen alleen eenmalig ter activitatie. En mischien moet je er wel iets voor betalen, maar dan wordt je niet "lastig gevallen" met reclame. Ik denk dat dit een positieve ontwikkeling is en ik ben benieuwd! 

joris

Waarom zouden ze een aparte portal maken en niet een techniek als ShotCode of Semacode gebruiken??? Of zijn de kosten van een aparte portal gering?

Het Geweten

@ – Volgens mij begrijp ik het beter dan je zou denken.Of het Sony of Sony pictures is maakt niet uit. Het voorbeeld van de playstation kun je ook vervangen door een DVD van Sony Pictures en dan blijft strekking hetzelfde.Verder zie ik een trailer als reclame (ik bedoelde dus niet dat er ook nog een keer een extra reclamefilmpje van iets anders te zien zou zijn) Dus ook dat heb ik goed gelezen. Interviews met acteurs is meestal ook reclame en promotie, maar dat zou je met een beetje goede wil nog kunnen zien als entertainment en extra boven op de (reclame-) trailer.Ik geloof dat ik het dus beter begrijp dan dat jij en ik mezelf credits voor geven/gaven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond