Deel dit artikel
-

Spin-off Yonego naar 100 miljoen omzet

Marketingbureau Yonego uit Breda splitst dochterbedrijf Bambelo af. Dat moet onder leiding van CEO Frank van Run komende jaren uitgroeien tot een Europees offerteplatform met een omzet van 100 miljoen euro.

Het project Bambelo wordt, met 35 medewerkers, ondergebracht in een aparte juridische eenheid en daarmee losgetrokken van de omgeving waar het heeft kunnen groeien. Mensen van Yonego hebben het sinds 2017 kunnen gebruiken voor training, experimenten en vingeroefeningen. Onderwijl werd het serious business.

Via platformen als Zonnepanelenvergelijker.nl, Comparamudanzas.es en Immokantoorvergelijker.be wordt jaarlijks al voor meer dan 900 miljoen euro aan offertes aangevraagd. Want dat is wat Bambelo doet: het exploiteert marketingkennis en technologie om branchespecifieke offerteportalen mee op te zetten. Dat zijn veelal thema’s rondom wonen en verhuizen.

De MKB-offerteportals zijn ontstaan uit het besef dat Yonego een zekere marktvraag niet kon beantwoorden. Oprichter Joris Toonders: “Zelf werken we veel voor grote bedrijven. De vraag vanuit lokale bedrijven konden we niet beantwoorden. Ik geloof dat in lokaal gefragmenteerde markten een platform altijd wint. Daarom zijn we gaan opzetten voor makelaars, zonnepanelen en verhuizers. Keukens komen daar nog bij. MKB-bedrijven betalen per lead. Wij dragen zorg voor de kwaliteit daarvan.”

Toonders zal ook van Bambelo de enige eigenaar zijn. De directiefunctie komt in handen van Frank van Run. Hij werkt al drie jaar aan het project en is er goed bekend mee. Eerder stond hij aan de leiding van onder meer Greetz, Albelli en Emesa. Hank van Dijk vormde met Van Run een tweekoppige directie bij Yonego. In de nieuwe setting staat hij alleen het aan roer. Operationeel gezien hoeft er weinig te veranderen, want de bedrijven blijven op dezelfde locatie gevestigd.

Bambelo is met 25 platformen actief in Nederland, België en Spanje. “Dat zijn nu gefragmenteerde websites”, vertelt Toonders “maar een mogelijk vergezicht is dat Bambelo een overkoepelend platform voor meerdere zaken wordt.” Daarover staat echter nog niets concreets op de planning.

Dichterbij zijn plannen om de activiteiten te breiden naar andere landen. De klantenlijst met nu 2.500 namen moet met duizenden gaan groeien. Dagelijks trekken de offertesites tienduizenden bezoekers. Hoeveel omzet dat Bambelo oplevert, houdt Toonders voor zich. Hij wil wel kwijt dat een agressieve werkwijze de teller over drie jaar over de honderd miljoen euro moet kunnen brengen. “De grootste flessenhals blijft het tempo waarmee je partners kunt aansluiten.”

Duitse consumenten kunnen binnenkort offertes voor makelaars gaan aanvragen via een platform van Bambelo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond