Deel dit artikel
-

Spotify: Podcasters open voor merkadverteerders

Snelle, verkoopgerichte reclame past niet echt meer bij podcasts, stelt Spotify. Mediamakers hebben liever goed passende merkadverteerders rondom hun uitzendingen.

Dat is een van de boodschappen die Courtney Holt, Global Head of Studios, gisteren probeerde over te brengen in zijn videopresentatie tijdens Cannes Lions Live.

“Een podcast maken is niet moeilijk. Je pakt een computer, een microfoon en je bent in bedrijf. Dat betekent echter niet, dat wat je maakt dat dat goed is. Het gaat om de tijd, energie en kilometers die je er steekt”, aldus de Amerikaan tijdens zijn videopresentatie.

Die energie en kilometers houden voor hem in, dat de mediamaker voor de lange duur investeert in het opbouwen van een titel. Luisteraars moeten hun aandacht gunnen. Omgekeerd werkt niet, want het aanbod is te groot.

Gesprekspartner Bill Simons: “Het gaat erom dat het publiek een connectie met de presentator voelt. Je probeert van alles je de luisteraars. Goede ideeën werken lang niet altijd en slechte ideeën kunnen juist aanslaan.”

Een adverteerder moet bij dit soort premium content passen. Luisteraars zijn betrokken bij de podcast, een merk moet dat ook zijn.

Aan het einde van zijn presentatie liet Courtney Holt terloops vallen dat Spotify de podcast The Rewatchables in de loop van 2021 internationaal gaat uitrollen. Deze podcast behandelt films die jaren en decennia hun waarde houden: ze blijven het terugkijken waard. In de Amerikaanse editie passeerden films als Back to the Future, Ferris Bueller’s Day Off en Basic Instinct reeds de revue. “Het format laat zich makkelijk naar andere taalgebieden vertalen.”

Foto: J Stimp (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond