Deel dit artikel
-

SpotXchange met RTL de Nederlandse markt op

SpotXchange, een automated trading-platform voor video, gaat in joint-venture met RTL Nederland vanaf maart de markt op.

Adverteerders kunnen hierdoor met videocommercials ruimte inkopen op RTL XL en het videoreclamenetwerk van Videostrip, een RTL-dochter. Bij de laatste zijn gaming-, sport- en entertainmentuitgevers aangesloten. Dat zijn naar eigen zeggen zo’n driehonderd websites, samen goed voor 120 miljoen videoviews per maand.

“We willen met SpotXchange het meest toonaangevende platform voor video-advertenties in Europa worden. SpotXchange Benelux is ons eerste kantoor op het vasteland van Europa en hiermee zetten we een belangrijke stap in de realisatie van deze doelstelling”, aldus Mike Shehan, CEO van SpotXchange.

RTL Group betaalde afgelopen zomer 107 miljoen euro voor de overname van SpotXchange.

Adverteerders in Nederland gaven in het derde kwartaal van 2014 voor twintig miljoen euro uit aan video display-reclame.

Foto: RK Production (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond