Deel dit artikel
-

Start-up Gameroo sluit eerste kwartaal succesvol af

Gameroo de, volgens eigen zeggen, eerste Nederlandse advergame portal, geeft drie maanden na de de lancering inzicht in zijn bezoekcijfers. “We liggen goed op schema. De laatste paar weken zijn erg succesvol geweest. Het is een goed resultaat voor een jonge site.”

De site, die de advergames samen onder een dak brengt,  heeft de laatste anderhalve maand gemiddeld rond de 7.500 unieke bezoekers per dag. De gamesite profiteert van de ‘EK-gevoeligheid’ in Nederland. "Op dit moment ligt dat aantal wat hoger, rond de 11.000 over de laatste 5 dagen, doordat de game Oranje Gaat Scoren het erg lekker doet", aldus Marc de Jong Luneau van Gameroo.

De game Oranje Gaat Scoren kwam tot stand door de samenwerking van verschillende partijen. De Jong Luneau: "Hier werken we samen met GSMweb, inpakken en wegwezen, WeekendCompany en zelf werken we er ook aan mee. De drie partijen zorgen voor de sponsoring van de realisatie van de game en de prijzen en wij over de beschikbaarheid van de game op de portal."

Tegen het einde van dit jaar hoopt Gameroo 250.000 geregistreerde spelers te hebben. "Sinds 1 juni is het aantal spelers al met 30.000 gegroeid. Momenteel zitten we over de 100.000 geregistreerde spelers."

Oranje Gaat Scoren is strategische zet om met de aandacht van de EK weer wat bezoekers binnen te halen. "Met dit spel verdienen we niet direct aan de adverteerders, maar profiteren we van de reikwijdte van de game. Die brengt de portal weer onder de aandacht. Met die traffic vergroten we weer de waarde voor andere adverteerders."

Het bedrijf wil als mediapartij adverteerders actief helpen om werkende concepten te realiseren. "We zijn niet zomaar een traffic exploitant. We zijn geen club die alleen maar spelletjes online zet en gaat zitten wacht op de verkoop van banners. Onze aanpak is anders dan anderen. Zo realiseren bijvoorbeeld joined games en brengen daarmee meerdere partijen in een spel samen. Hiermee worden de media- en ontwikkelkosten gedeeld. Ook hebben we diverse game- en viralconcepten ontwikkeld, waarvoor we proactief adverteerders benaderen."

Naast games met een commerciële boodschap haakt de site ook in op de actualiteit. "We gaan ook iets doen met de Olympische Spelen, maar ook bijvoorbeeld met de verkiezingen in Amerika. Dat doen we in de topical games. Daarmee zoomen we in op een bepaalde actualiteit. Zoals bijvoorbeeld in het verleden het spelletje Paris Does Dakar, waarbij we ingingen op het feit dat Paris Dakar werd afgelast vanwege een terroristische dreiging."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond