Deel dit artikel
-

Sterkste groei Netflix achter de rug

Het lijkt er op dat Netflix haar sterkste groei in Nederland achter de rug heeft. Van de niet-gebruikers heeft nog 8 procent interesse om in de toekomst een abonnement te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope.

Nederlanders kijken gezamenlijk bijna een half miljard minuten per dag naar Netflix. Het bedrijf heeft daarmee een derde van de kijktijd in video on demand in handen.

Ongeveer 5,6 miljoen Nederlanders kijken gemiddeld 84 minuten per dag naar het Amerikaanse videokanaal. YouTube volgt op enige afstand met 18 procent van de kijktijd.

Het bereik van Netflix is overigens groter dan het aantal betalende huishoudens. In Nederland betalen ongeveer 2,8 miljoen huishoudens voor Netflix. Het abonnement wordt niet alleen binnen het huishouden gedeeld, maar 40 procent deelt het ook buiten het huishouden.

In totaal liften naar schatting 1,12 miljoen huishoudens gratis mee. Gemiddeld heeft Netflix 1,43 kijkers per huishouden.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Ik merk dat de filterbubbel van Netflix een enorm vervlakkende werking heeft op beeldvorming jeugd. Snelle check, van de 60 blu rays in de kast staan er 13 op netflix, en dat zijn niet de beste films. De tips van de videotheek eigenaar waren zo slecht nog niet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond