Deel dit artikel
-

STIR-bereik gegroeid naar 87 procent

Het bereik van de STIR is in de maand mei gegroeid naar 87 procent. Het hoogste bereik werd onder jongeren gemeten. In de doelgroep 13 – 19 jarigen bereiken de gezamenlijke STIR-sites ruim 92 procent en in de doelgroep van 20 – 34 jarigen 89,5 procent.

Uit de resultaten blijkt dat de bij STIR aangesloten websites in mei gezamenlijk ruim 87 procent van de actieve Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereikten. Dat is een stijging van ruim 3 procent ten opzichte van de bereikscijfers van april.

De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, 0,5 miljard meer dan in april. De stijging in bereik en pageviews wordt veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.

Verder valt volgens de STIR op dat vooral in de jongste doelgroepen het bereik van STIR-sites hoog is. In de doelgroep 13 – 19 jarigen bereiken de gezamenlijke STIR  sites ruim 92 procent en in de doelgroep van 20 – 34 jarigen 89,5 procent. Deze bevinding  bevestigt dat ook in Nederland het internet dé plek is voor marketeers om jongeren te bereiken, aldus de STIR.

Deel dit bericht

1 Reactie

Maarten

Een kleine tip: het had mij enorm geholpen als u de afkorting STIR een keertje voluit had geschreven in het artikel, dan had ik geweten wat het was…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond