Deel dit artikel
-

Symbaloo sluit deal met Franse kranten

Symbaloo heeft in Frankrijk meerdere grote mediapartners gevonden. Er zijn samenwerkingen opgestart met grote kranten als Le Monde, Le Post en Le Figaro, die het nieuws voor Symbaloo verzorgen.

Al schort het in Frankrijk nog wel aan de loyale gebruikers. "Het volume is daar nog iets minder dan hier in Nederland. We zoeken nu actief de pers op om daar meer exposure te krijgen voor Symbaloo", aldus Steven Jongeneel CMO van Symbaloo.

Symbaloo breidde halverwege april uit naar Frankrijk. "Het begint allemaal met het vinden van goede partners en goede content", meent Jongeneel. Afhankelijk van hoe het in Frankrijk loopt, gaat de gepersonaliseerde desktop het concept verder introduceren in het buitenland.

Symabloo ontleent zijn bestaansrecht aan het feit dat de oprichters internetnavigatie makkelijker wilden maken. Met een persoonlijk bureaublad, dat overal toegankelijk is en dat makkelijk navigeert en snel toegang geeft tot algemene en zelfgeselecteerde websites moet dit mogelijk worden.

Groei unieke bezoekers

De internetdesktop timmert ondertussen goed aan de weg in Nederland. Waren er in april dagelijks 80.000 bezoeken waarvan 20.000 uniek, vandaag de dag zijn daar al weer 5.000 unieke dagelijkse bezoekers bijgekomen op de Nederlandse website. "Dagelijks hebben we zo’n 100.000 bezoeken. We bereiken bijna de grens van 25.000 unieke dagelijkse bezoekers. Zij raadplegen Symbaloo gemiddeld 4 keer per dag", aldus Jongeneel.

De stijging is volgens Jongeneel vooral te wijten aan mond-tot-mondreclame. "Je ziet het aan de mails die we binnenkrijgen. Dat zijn er zo’n 100 per dag. De inhoud van deze mails zijn vaak kritisch op een positieve manier. Onze gebruikers nemen de moeite om dingen terug te koppelen en zijn goede ambassadeurs."

Nieuwe versie

De laatste update van Symbaloo is trouwens nog maar koud een dag in werking, of een nieuwe versie van de grafische startpagina staat alweer voor de deur. De volgende update moet Symbaloo een stuk slimmer maken. "Symbaloo gaat je helpen en content aanbieden in plaats van dat je alles zelf moet opzoeken", beloofd Jongeneel.

Naast verbeteringen op het gebied van usability, moet Symbaloo tegen die tijd klaar zijn voor andere platformen als mobiel. En last but not least bevat de komende versie een api zodat iedereen content kan gaan aanbieden binnen Symbaloo.

Het was al langer bekend, maar sinds de update van vandaag kunnen de gebruikers er eindelijk mee aan de slag. Zij kunnen hun persoonlijke desktop voortaan delen. Door het delen van desktops binnen een gemeenschap, een community, ontstaat een bibliotheek aan pagina’s samengesteld door experts. Dit is vergelijkbaar met het principe van Wikipedia en Startpagina. Ook bedrijven kunnen bijvoorbeeld een eigen Symbaloo-pagina aanmaken en medewerkers een overzichtelijke en consistente portal bieden.

Vereenvoudigd internetgebruik

De desktop kan ook gepubliceerd worden. Waardoor een andere gebruiker jouw desktop weer kan toevoegen. Volgens bedenker Tim Has is dit een logische stap in de verdere vereenvoudiging van het internetgebruik: "Veel gebruikers zijn expert op een bepaald gebied en hebben een aantal zeer waardevolle informatiebronnen in hun Symbaloo desktop samengebracht."

Symbaloo wist dit jaar nog een Gouden Spin Award in de wacht te slepen voor ‘Beste website concept‘. Gebruikers kunnen zelf een pagina ‘desktop’, een pagina ‘links’ en een pagina ‘feeds’ aanmaken. De laatste is nog wel zelf samen te stellen, maar er staat standaard nieuws op van bijvoorbeeld De Pers, NOS, Emerce en De Wereld Draait Door.

Deel dit bericht

2 Reacties

PAT

SYMBALOO Rulez!!!! Super app. Kan niet meer zonder…

vanalles

maar waar staat nu die samenwerking met Franse krantentitels?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond