Deel dit artikel
-

Tabletmarkt zakt verder in

Voor het derde kwartaal op rij slinkt de tabletmarkt. In het tweede kwartaal werden er 44,7 miljoen stuks van verscheept, vorig jaar waren dat er nog 48 miljoen, aldus marktvorser IDC.

Volgens het bureau is de belangrijkste reden van die inzinking het gebrek aan vernieuwing. Weliswaar kregen de iPads van Apple vorig jaar vingerafdrukscanners, maar dat sprak blijkbaar niet echt tot de verbeelding van consumenten. Tablets worden minder snel vervangen dan smartphones.

In de marktverhoudingen verandert er dan ook niets: Apple leidt nog altijd de tabletmarkt, gevolgd door Samsung en Lenovo. De top 5 is verantwoordelijk voor 54 procent van de markt. In het laatste kwartaal was dat nog 58 procent. Volgens IDG zijn LG, Huawei en E FUN iets aan het opkomen.

Mogelijk weet Apple dit najaar te inspireren met nieuwe ontwerpen. Het aanstaande iPad mini zou volgens een Japans blog meer weghebben van de huidige iPad Air 2, en ongeveer even dun. De camera gaat naar 8 megapixel. Ook is er al enige tijd sprake van een 12 inch iPad Pro voor de zakelijke markt.

Dit bericht is 20 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond