Deel dit artikel
-

Tegenvallende advertentie-inkomsten voor Yahoo

Yahoo leed in het vierde kwartaal een netto verlies van 303,4 miljoen dollar. De afnemende vraag naar online advertenties brachten het bedrijf de eerste teruggang in advertentie-inkomsten sinds 2001. In dezelfde periode vorig jaar was er nog sprake van een winst van 205,7 miljoen.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van de zoekmachine.

De advertentie-inkomsten van display-advertenties op Yahoo’s eigen sites bleven steken op 1063 miljoen dollar, een kleine stijging van drie procent. Daar staat tegenover dat de inkomsten voor advertenties op sites van andere partijen terugliepen naar 531 miljoen dollar, een daling van vier procent.

Het bedrijf verliest zoekgebruikers aan concurrent Google en de verkopen voor online advertenties als banners lopen terug in tijden van economische crisis.

De groei in zoekadvertenties liep het vierde kwartaal ook terug. In het vierde kwartaal was er een stijging van 11 procent met een omzet van 436 miljoen dollar, vorig jaar was de groei nog 28 procent in dezelfde periode.

De totale omzet in het vierde kwartaal daalde naar 1,8 miljard dollar. De cijfers vielen desondanks hoger uit dan analisten hadden verwacht.

Bron foto: wrote (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond