Deel dit artikel
-

De Telefoongids gaat Facebookadvertenties verkopen

De Telefoongids gaat voor zijn klanten pagina’s en reclame op Facebook verkopen. Adverteerders kunnen bundeltjes bereik aanschaffen.

Het bedrijf zet hiermee een eerste stap buiten zijn eigen platform. Ondernemers kunnen het maken en een Facebookpagina uitbesteden aan De Telefoongids.

Ze betalen 250 euro om een fanpagina te laten maken. Daarvoor krijgen ze een basaal ingerichte pagina met tekst en foto’s en alle relevante bedrijfsinformatie. Klanten en prospects kunnen de pagina gaan volgen als fan om op de hoogte te blijven van de verrichtingen van de zaak. Het bijhouden van de eigen pagina is aan de ondernemer.

Om het bereik van de Facebookpagina te vergroten, kan de adverteerder bundeltjes van 130.000, 180.000 of 250.000 reclamevertoningen kopen. De Telefoongids maakt de doelgroepselectie met de ondernemer en handelt het advertentieproces op de profielensite af.

Een woordvoerster: “Ondernemers willen actiever zijn op social media, maar weten niet hoe en het ontbreekt ze vaak aan tijd. Daarom maken wij de fanpages voor het bedrijf en geven advies over de wijze waarop ze die kunnen onderhouden.”

Deel dit bericht

3 Reacties

Laurens

Waarom zou je impressies willen kopen op Facebook, ik zou altijd CPC kopen

Hol

@Laurens
Het gaat hier niet om wat jij zou kopen.
De keuze tussen CPC en CPM is afhankelijk van je campagne doel.

On topic.
Een goede stap van de Telefoongids. Het is belangrijk om in deze tijd relevant te blijven en via deze manier is dat een goede stap in de juiste richting.

Arjan

Een sprekend voorbeeld van een strategisch probleem bij de Goeden Gids. Deze verdwijnt in papieren vorm en een alternatief heeft de GG niet voorhanden, terwijl de buitendienst toch moet blijven verkopen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond