Deel dit artikel
-

Telegraaf bundelt nieuws met e-commerce

De Telegraaf start vandaag met haar nieuwe site Telegraafnet . Toevallig komt het nieuwe project vlak na het onderzoek van Forrester, waarin gesteld wordt dat oude media achterblijven op het web. Als oplossing voor deze media wordt ondermeer het bedrijven van e-commerce genoemd. En dat is precies wat de Telegraaf gaat doen.

De krant noemt de nieuwe site een bundeling van content en commercie. Alle producten en diensten van het concern, zowel redactioneel als commercieel, krijgen er hun eigen plaats. De bekende Telegraaf-site blijft overigens gewoon bestaan als journalistieke nieuwssite.

Ook het Telegraafnet heeft deels een journalistieke opzet, met nieuws in de categorieën algemeen, financiën, sport en nieuwe media. Onder de rubriek 'Live' wordt de bezoeker voortdurend op de hoogte gehouden van actuele gebeurtenissen op het web. De inhoud van de site wordt elke tien minuten ververst.

De site heeft ook enkele partners; als Consumerdesk, Independer en LetsBuyIt.com hebben ook een plek gekregen. De andere initiatieven van de Telegraaf – een online winkelcentrum, internetveiling, prijsvergelijker en een vacature-site ? vallen ook binnen het Net. In totaal investeert het concern 30 miljoen gulden in haar Internet-activiteiten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond