Deel dit artikel
-

Telegraaf-i breidt merk uit

De Telegraaf brengt dit najaar twee of drie grote nieuwe diensten op Internet. De real time nieuwsdienst Nieuwslink wordt in ieder geval uitgebreid. In de afgelopen maanden presenteerde het dagblad al de sites El Cheapo , mijn.telegraafnet en de zoekmachine Quicklink . Daarnaast ontstaan volgens Bert Kuijpers nog twee of drie grote nieuwe diensten.

Wat de nieuwe diensten worden, wilde Kuijpers nog niet zeggen. 'Dit najaar gaan we schuiven met onze online werkzaamheden. We bouwen naast de bestaande nog een paar nieuwe pijlers waarover een duidelijk brugdek gelegd kan worden.' Een portalsite dus? 'Dat hoeft niet per se een portal te zijn. Dat vind ik een beladen woord. Mensen zijn gewoontedieren die redelijk trouw zijn aan hun bookmarks. Dus willen ze ook rechtstreeks naar de sites gaan. El Cheapo, een dienst om goedkope artikelen te vinden, loopt momenteel heel lekker.'

Kuijpers sluit een portal overigens niet uit. 'Het is best mogelijk dat er een overkoepelende site komt, met unieke content. We denken nu hard na over de wijze waarop we dit gaan aanpakken. In ieder geval wordt nieuwslink, de real time nieuwsdienst, flink uitgebreid.'

De nieuwe 'pijlers', die best eens een e-commercevorm kunnen bevatten, worden voorlopig door de Telegraaf zelf ontwikkeld, maar Kuijpers houdt een slag om de arm. 'De Telegraaf is een bedrijf die in het verleden alles zelf heeft ontwikkeld, maar als we grote plannen maken, kijken we wellicht eens buiten de eigen muren.'

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond