Deel dit artikel
-

Telegraaf neemt belang in Groupon-concurrent GroupDeal

Telegraaf Media Group (TMG) heeft een minderheidsbelang genomen van 40 procent in kortingssite GroupDeal. “Ik kan niet voor TMG spreken, maar ik denk dat er wel interessante samenwerking mogelijk is met Hyves”, aldus GroupDeal-oprichter Paul Montagne.

Montagne: "We wilden TMG niet gelijk de meerderheid geven, maar die zelf behouden voor de bestaande aandeelhouders. TMG heeft een groot belang gekregen, maar wij kunnen zelfstandig blijven opereren." Hoeveel er is betaald voor het minderheidsbelang, dat wil Montagne uiteraard niet kwijt.

Met TMG als partner, wil GroupDeal, dat werkt met lokale aanbiedingen, snel uitrollen naar alle grote steden van Nederland.

Gebruikers van GroupDeal schrijven zich in om een bepaald product met korting te kopen. Elke dag wordt er een product of dienst met hoge korting aangeboden, waarbij de aanbieding alleen doorgaat als er een voldoende kopers zijn. Zo ook bij Groupon. Die concurrent versnelt de internationale uitrol met overnames. Zo nam het in mei nog Citydeal in Duitsland over, een speler die actief is in Europa, om daarmee ook op de Nederlandse markt actief te worden.

Marktpositie

"We hebben een grote speler als TMG gekozen", laat Montange weten. Er waren meerdere partijen geïnteresseerd, maar TMG kan volgens de oprichter het meeste bieden als het gaat om het opbouwen van een goede positie binnen korte tijd. "We zullen misschien niet meteen marktleider zijn, Groupon is bijvoorbeeld een grote speler, maar op deze markt kunnen meerdere spelers actief zijn."

TMG nam onlangs nog Hyves over. Montagne ziet genoeg mogelijkheden voor een samenwerking met Hyves, maar geeft aan dat het nog te vroeg is om daar op in te gaan. "Ik hoop de komende tijd om de tafel te zitten met Hyves, om te kijken hoe we elkaar kunnen versterken. Zij hebben niet alleen een groot landelijk bereik, maar ook lokaal bereik. Hyves zou een goede partner kunnen zijn. En hun bedrijvenpagina’s, daar zouden we wat mee kunnen doen." Uiteraard zijn de regionale dagbladen van TMG ook interessant voor GroupDeal. "Dat gaan we de komende weken met TMG allemaal uitwerken."

Groei

Het aantal bezoekers voor GroupDeal verschilt van dag tot dag. "De ene dag hebben we een deal die als een olievlek wordt verspreid en dat zorgt voor veel bezoekers, en andere deals lopen minder goed." Om toch een beeld te geven van de groei van GroupDeal, haalt Montagne het aantal abonnees van de nieuwsbrief aan. "Dat was een maand geleden nog 10.000 en dat is nu gestegen naar 60.000 abonnees." Hij hoopt dit aantal met de kracht van TMG sneller uit te kunnen breiden.

Op dit moment is GroupDeal actief met lokale aanbiedingen in Amsterdam en enkele landelijke aanbiedingen.  "Binnen drie maanden hopen we live te zijn in de drie andere grote steden, Rotterdam, Utrecht en Den Haag", aldus Montagne.

Deel dit bericht

10 Reacties

Peter

Het lijkt me dat er niet veel voor betaald is. Als je kijk op http://www.statisio.nl/www.groupdeal.nl lijkt groupdeal niet zoveel bezoekers te krijgen…

JW

@Peter Dat soort sites als door jou aangegeven zijn absoluut superonbetrouwbaar. Grappig e-mailadres heb je trouwens… websiteaccountant.com?!? ROFL 

Sjors

Check telegraaf.nl danVolgens die site heeft ie 4,5K inkomsten per dag.Lijkt me wat weinig niet?

Paul Montagne

Peter, JW heeft gelijk. Een hoge Google PR is leuk (voor seo), maar dit is totaal geen goede indicator voor de waarde van een website, laat staan voor een gehele business. Er zijn tal van websites zoals Statisio, maar ik zou er niet te veel waarde aan hechten.  Marktplaats.nl is trouwens 3mio waard volgens Statisio, lijkt me een koopje ;-) Groet, Paul  

bas Lemmens

Bas, Gefeliciteerd met jullie deal en nu vol gas, moet absoluut lukken. veel succes  Bas Lemmens

Jasper

Als je Statisio moet geloven is ibood.nl 125? waard! Wat een pruts site. Ik wens de werknemers van GroupDeal veel succes, hoop dat het jullie de gewenste boost geeft. Best knap namelijk om in een korte tijd zo'n partnership te sluiten.

Sabine

@Peter Websites met dergelijk inhoud en zie ook de ads!!! neem ik totaal niet serieus

Jochem Vroom

@ Jasper Wellicht een idee om het goede hoofddomein te gebruiken.. (geen .nl) 😉

Floris

Handige aankoop aangezien het kantoor van Groupon om de hoek ligt bij Hyves.

Peter

Ik neem aan dat het een investering is en dat de eigenaren niet cashen, de site staat nog maar net live en is niet dermate interessant dat TMG het voor de techniek doet.  Het is echter wel een zeer goede combinatie, de mediapower van de Telegraaf zou het nog wel eens kunnen winnen van concurrent Groupon. De vraag blijft natuurlijk wel of de Telegraaf directie voldoende macht heeft om de synergie af te dwingen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond